gasten online
Registreer en profiteer!
 

Hoe komt mijn website hoger in Google?

Google is niet meer weg te denken van het internet. Alleen al in Nederland heeft deze zoekmachine een marktaandeel van 98%. Wereldwijd gezien verwerkt Google ruim 3.5 biljoen zoekopdrachten per dag. Dat zijn ongeveer 40.000 zoekopdrachten per seconde!

Ook onder jouw doelgroep is de kans groot dat zij als eerste bij Google te rade gaan. Oftewel, goede vindbaarheid en een hoge positie in Google zijn kritieke succesfactoren voor jou als zzp’er.

Twee manieren om hoger in Google te komen

Nadat iemand een zoekopdracht bij Google heeft ingegeven, toont de zoekmachine een lijst met zoekresultaten. Die zijn er grofweg in twee varianten:

  1. Betaalde zoekresultaten die je moet kopen via Google AdWords (SEA).
  2. ‘Gratis’ zoekresultaten waar je minder invloed op hebt, maar die ook niks kosten (SEO).

In onderstaand voorbeeld zie je de betaalde advertenties oranje omlijnd en de gratis resultaten groen omlijnd:

HoekomtmijnwebistehogerinGoogle

Adverteren met Google AdWords

De betaalde zoekresultaten noemen we ‘gesponsorde zoekresultaten’. Het zijn eigenlijk advertenties die je kunt inkopen op zoekopdrachten. Via het advertentieplatform van Google kun je per zoekopdracht aangeven wanneer jouw advertentie wordt getoond en aan welke doelgroep. Jij betaalt vervolgens alleen als er op jouw advertentie wordt geklikt en er een bezoeker naar jouw site komt. Voor alleen de vertoning van de advertentie hoef je dus niet te betalen.

Tip: download onderaan de gratis whitepaper ‘Google AdWords’ en wij helpen je Google AdWords beter te begrijpen en geven je tips.

Hoger in Google door SEO

De gratis zoekresultaten van Google zijn de zogenaamde ‘organische’ zoekresultaten. Deze zijn niet te koop en ook niet helemaal zelf te beïnvloeden. De algoritmen van Google bepalen op basis van jouw website en de websites van jouw concurrenten de volgorde van de resultaten. Dit is een ingewikkeld proces waar jij slechts voor een klein deel invloed op kunt uitoefenen via zoekmachine optimalisatie technieken. Dit wordt ook wel SEO (Search Engine Optimization) genoemd. In de whitepaper: ‘Meer bezoekers op met SEO’ leggen we uit hoe je het beste SEO kunt optimaliseren voor jouw website. Deze whitepaper vind je ook onderaan deze pagina.

Zijn jouw teksten geoptimaliseerd?

Naast een technisch optimale website is het voor de organische zoekresultaten ook belangrijk dat de teksten op jouw website goed zijn. De woorden die jouw doelgroep intikt als ze naar jouw product of dienst op zoek zijn, moeten op je website voorkomen. Anders vindt Google jou niet.

Hoe populair is jouw website?

Naast jouw eigen website kijkt Google ook nog eens naar vele andere websites om de positie van jouw pagina in de zoekresultaten te bepalen. Wanneer veel relevante websites via een linkje jouw website vermelden, heb je meer kans om hoger in Google te verschijnen. Zie zo’n linkje als een aanbeveling van een andere website. Hoe meer aanbevelingen, hoe hoger je verschijnt.

Meer interessante artikelen

Downloads

Whitepaper 

SEO, AdWords en Google Analytics

Whitepaper 

Een succesvolle bedrijfspagina op Facebook

Bekijk alle downloads

Heb je vragen over dit onderwerp of wil je advies?


 
   

x

Bedankt voor je interesse in deze download. Wij hebben deze download beschikbaar gesteld via zzpmodelovereenkomsten.nl, je kunt jezelf daar gratis aanmelden, online het model invullen, online ondertekenen en bewaren. Klik hier om jezelf gratis aan te melden.
Volg deze link om het door jouw opgevraagde item in te kunnen zien.

Om een bestand te kunnen downloaden of in te kunnen zien, moet je ingelogd zijn. Login of registreer jezelf gratis!
Log in om de download te openen.
Vul onderstaand jouw mailadres in en ga akkoord met de voorwaarden om jouw download te kunnen openen.

LiveZilla Live Chat Software