• Laatste update:
  • Update datum:
  • Leestijd: 2 min

5 voordelen van een online administratie

Als zzp’er kun je je administratie op verschillende manieren bijhouden en bewaren: fysiek op papier, digitaal op de computer, of online. Online heeft een aantal grote voordelen. Jouw gegevens zijn veilig opgeslagen, je kunt makkelijk samenwerken met je boekhouder, en je kunt te allen tijden bij je administratie. Lees er meer over in dit kennisartikel.

1. Overal bij je administratie kunnen

Stel je eens voor: je zit in de trein of staat op de bouwplaats. Een factuur stuur je eenvoudig via de app naar jouw klanten. Het bijhouden van de administratie wordt zo heel gemakkelijk. Je telefoon heb je (bijna) altijd bij de hand. Een scan van een bon of inkoopfactuur is voldoende om deze volgens de wettelijke eisen in jouw administratie op te slaan. Je raakt hierdoor minder snel bonnen kwijt en voorkomt dat ze onleesbaar worden. Waardoor je gemakkelijker btw kunt terugvragen.

2. Je boekhouder kijkt met je mee

Geen gezeul meer met mappen of mailen van bestanden. Geef je boekhouder toegang tot je online administratie en werk samen aan je boekhouding. Wil je zelf veel doen en ben je vooral op zoek naar een controlerend paar ogen? Dat kan. Heb je liever dat je boekhouder meer zaken voor je regelt? Ook dat is mogelijk! Je kunt snel een vraag stellen als je niet snapt hoe het zit, want je accountant of boekhouder kijkt met je mee.

Op zoek naar hulp in jouw regio?

Op zoek naar hulp in jouw regio?

Onze aangesloten specialisten staan klaar om jou te helpen met jouw vragen als (startende) ondernemer. Wil je advies of meer informatie? Zoek hulp in jouw regio!

3. Software koppelen

Bankafschriften automatisch inlezen, contactgegevens ophalen via de Kamer van Koophandel, je webshop, kassasysteem, loonadministratie of allerlei andere handige software koppelen… er zijn heel veel softwarepakketten en nuttige tools die je makkelijk kunt integreren met je online administratie. Dat scheelt een hoop handmatig werk.

4. Automatische updates

Automatische updates zorgen ervoor dat je steeds met de meest recente versie van de software werkt. Zo groeit je boekhoudpakket met jou mee. Je kunt bezuinigen op de kosten van hardware, beheer en onderhoud.  

5. Nooit je administratie kwijtraken

Dankzij cloudopslag loop je niet meer het risico dat je je administratie kwijtraakt door een computercrash of diefstal. Verschillende leveranciers, zoals Snelstart, zorgen voor automatische back-ups. Het beveiligingsniveau van de centrale server is hoog; veel hoger dan thuis, dus je hoeft je geen zorgen te maken over hackers.

TIP Alles nog eens rustig nalezen?

Download hier de checklist met alle voordelen over online samenwerken in een online administratie.

Heb je vragen of wil je advies? Laat dan een bericht achter!

Onze partners

Boekhoudpakketten vergelijken?

Boekhoudpakketten vergelijken?

Ben jij op zoek naar een geschikt boekhoudprogramma om jouw administratie (deels) zelf te doen? We hebben voor jou een aantal gangbare aanbieders op een rijtje gezet.

Niet gevonden wat je zocht?

Zoek hieronder in de 1600 artikelen die wij beschikbaar hebben naar het antwoord op jouw vraag.