gasten online
Registreer en profiteer!
Ik wil starten
Stappenplan
 

5 voordelen van een online administratie

Als zzp’er kun je je administratie op verschillende manieren bijhouden en bewaren: fysiek op papier, digitaal op de computer, of online. Online heeft een aantal grote voordelen. Jouw gegevens zijn veilig opgeslagen, je kunt makkelijk samenwerken met je boekhouder, en je kunt te allen tijden bij je administratie. Lees er meer over in dit kennisartikel of download de handige checklist hier.

 

1. Overal bij je administratie kunnen

Stel je eens voor: je zit in de trein of staat op de bouwplaats. Een factuur stuur je eenvoudig via de app naar jouw klanten. Het bijhouden van de administratie wordt zo heel gemakkelijk. Je telefoon heb je (bijna) altijd bij de hand. Een scan van een bon of inkoopfactuur is voldoende om deze volgens de wettelijke eisen in jouw administratie op te slaan. Je raakt hierdoor minder snel bonnen kwijt en voorkomt dat ze onleesbaar worden. Waardoor je gemakkelijker btw kunt terugvragen.

2. Je boekhouder kijkt met je mee

Geen gezeul meer met mappen of mailen van bestanden. Geef je boekhouder toegang tot je online administratie en werk samen aan je boekhouding. Wil je zelf veel doen en ben je vooral op zoek naar een controlerend paar ogen? Dat kan. Heb je liever dat je boekhouder meer zaken voor je regelt? Ook dat is mogelijk! Je kunt snel een vraag stellen als je niet snapt hoe het zit, want je accountant of boekhouder kijkt met je mee.

3. Software koppelen

Bankafschriften automatisch inlezen, contactgegevens ophalen via de Kamer van Koophandel, je webshop, kassasysteem, loonadministratie of allerlei andere handige software koppelen… er zijn heel veel softwarepakketten en nuttige tools die je makkelijk kunt integreren met je online administratie. Dat scheelt een hoop handmatig werk.

4. Automatische updates

Automatische updates zorgen ervoor dat je steeds met de meest recente versie van onze software werkt. Zo groeit je boekhoudpakket met jou mee. Je kunt bezuinigen op de kosten van hardware, beheer en onderhoud. Een leverancier als SnelStart zorgt bovendien ook voor back-ups, zodat je niet bang hoeft te zijn dat je je gegevens kwijtraakt. Daarnaast voldoet jouw administratie altijd aan de wettelijke voorwaarden. 

5. Nooit je administratie kwijtraken

Je online administratie bij SnelStart wordt opgeslagen 'in de cloud’, op een server in het streng beveiligde datacenter van Microsoft. Zo loop je geen risico dat je je financiële gegevens kwijtraakt door lokale calamiteiten, zoals het crashen van een harde schijf of diefstal van een laptop. Het niveau van de beveiligingsmaatregelen rond de centrale server is veel hoger dan thuis, dus je hoeft je geen zorgen te maken over hackers.

TIP: Wil je alles nog eens rustig nalezen? Download hier de checklist met alle voordelen over online samenwerken in een online administratie.

Heb je vragen over dit onderwerp of wil je advies?


 
 

ZZP Aftrekpostenscan

Check mogelijke aftrekposten en toelages over 2020

Start gratis de ZZP Aftrekpostenscan

x

Bedankt voor je interesse in deze download. Wij hebben deze download beschikbaar gesteld via zzpmodelovereenkomsten.nl, je kunt jezelf daar gratis aanmelden, online het model invullen, online ondertekenen en bewaren. Klik hier om jezelf gratis aan te melden.
Volg deze link om het door jouw opgevraagde item in te kunnen zien.

Om een bestand te kunnen downloaden of in te kunnen zien, moet je ingelogd zijn. Login of registreer jezelf gratis!
Log in om de download te openen.
Vul onderstaand jouw mailadres in en ga akkoord met de voorwaarden om jouw download te kunnen openen.
Wij en door ons geselecteerde partners gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat we je de beste ervaring op onze website bieden. Als je doorgaat met het gebruik van deze site, gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Lees hier ons cookie statement. akkoord