• Laatste update:
  • Update datum:
  • Leestijd: 2 min

Hoe zorg je ervoor dat je eruit springt op de beurs?

Je kan het bereik van je bedrijf flink vergroten en potentiële klanten tegenkomen op een beurs, ook wel vakbeurs genoemd. Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat jouw beursstand de aandacht krijgt die het verdient. In dit kennisartikel delen we een aantal strategieën die hierbij helpen.

Zorg voor een aantrekkelijke presentatie

Een mooie display is écht een must. Het is het eerste wat de bezoekers van jouw stand zullen zien. Investeer in goed ontworpen beursmaterialen zoals beurswanden en bedrukt meubilair om je producten op tentoon te stellen. Probeer ook eens te experimenteren met een videopresentatie. Is je budget beperkt, dan kun je ook met banners een verhaal vertellen. Ontwerp een stand die er schoon en aantrekkelijk uitziet en tegelijk de nadruk legt op het product of dienst dat je aanbiedt.

Zorg voor uniforme aankleding van je beursteam

Met een uniforme aankleding zorg je dat jouw beursteam herkenbaar is en eenheid uitstraalt. Zorg voor teamkleding die eruit springt, maar ook bij jouw merk past.

Maak een videopresentatie over jouw merk

Videopresentaties zijn niet alleen een effectieve manier om publiek naar jouw beursstand te trekken, ze zijn ook erg handig wanneer je jouw bedrijf wilt presenteren. Het is nu eenmaal niet mogelijk om met iedere bezoeker in gesprek te gaan. Een mooie film kan meerdere mensen tegelijk van informatie voorzien.

Bied bezoekers gratis eten en drinken aan

Beurzen kunnen vermoeiend zijn en mensen krijgen op den duur honger en dorst. Bied daarom snacks en drinken aan. Overweeg bijvoorbeeld bedrukte waterflesjes. Terwijl de bezoeker even pauzeert op jouw stand, heb jij de perfecte gelegenheid om een praatje aan te knopen over jouw product of dienst.

ZZP Stappenplan

ZZP Stappenplan

Ga je starten als zzp'er? Gebruik dan ons stappenplan om goed voorbereid te starten als zzp'ers en ontvang een oorkonde.

Ontwerp mooi promotiemateriaal

Niets communiceert zo krachtig als goed ontworpen promotiemateriaal. Visitekaartjes en brochures zijn onmisbaar op de beurs. Ze geven informatie aan potentiële klanten en laten een indruk achter die langer duurt dan het evenement. Maar ook relatiegeschenken zijn belangrijk. Veel bedrijven kiezen voor bedrukte mokken of pennen. Doe eens iets anders, zoals USB-sticks, notitieblokken of aanstekers.

Deel bedrukte tassen uit

De ervaring leert dat het een hele klus is voor beursbezoekers om alle beursgoodies mee te zeulen. Deel daarom bedrukte, herbruikbare tassen. Zo lopen overal mensen rond met jouw merk, wat natuurlijk goed is voor de herkenbaarheid.

Trek de aandacht met creatieve stunts

Doe iets waar andere bedrijven niet aan hebben gedacht en dat bij jouw bedrijf past. Als je bijvoorbeeld in de kunst- of designindustrie werkt, kun je een schildersdemonstratie geven. 

Gebruik een aantal van deze strategieën als je de volgende keer deelneemt aan een beurs om te zorgen dat je echt indruk maakt op de bezoekers.

TIP Lees ook eens '7 Makkelijke gespreksopeners voor de volgende beurs' voor handige gespreksopeners.

Heb je vragen of wil je advies? Laat dan een bericht achter!

Onze partners

Op zoek naar hulp in jouw regio?

Op zoek naar hulp in jouw regio?

Onze aangesloten specialisten staan klaar om jou te helpen met jouw vragen als (startende) ondernemer. Wil je advies of meer informatie? Zoek hulp in jouw regio!