• Laatste update:
  • Update datum:
  • Leestijd: 3 min

Wat moet je op een persoonlijk visitekaartje zetten?

Visitekaartjes zijn onmisbaar voor mensen met een bedrijf, bijvoorbeeld om weg te geven tijdens netwerkevenementen. Ook veel freelancers hebben een persoonlijk visitekaartje, voor als ze een potentiële klant tegen het lijf lopen. Maar welke informatie moet je eigenlijk op een persoonlijk visiekaartje zetten?

Het maken van een goed visitekaartje is gemakkelijker dan je denkt. Je kunt programma’s als Photoshop of Illustrator gebruiken om ze te maken. Maar je kunt ook een handig sjabloon gebruiken en deze aanpassen naar wens in een van de vele online designtools.

Hier is de essentiële informatie die je op een persoonlijk visitekaartje moet zetten:

Je naam

Je naam is het eerste wat je op een persoonlijk visitekaartje moet zetten. Hoewel sommigen hun volledige naam vermelden, kan het soms handiger zijn om de naam te gebruiken die je gebruikt voor je werk. Dit zorgt voor meer herkenbaarheid en schept duidelijkheid bij de ontvanger.

Functie

Op een doorsnee visitekaartje zet je normaal gesproken je functietitel. Persoonlijke visitekaartjes hebben die informatie echter niet nodig. In plaats daarvan kun je een korte omschrijving geven van wat je momenteel doet of wil doen. Het moet duidelijk maken om wat voor werk je bekend wil staan of waar je voor wil worden ingehuurd.

Voorbeeld: Stel dat je zzp’er bent in de creatieve industrie met veel verschillende expertises, zoals grafisch ontwerp, illustratie, video editen en meer. Wil je vooral voor grafisch ontwerp worden ingehuurd, zet dan ‘grafisch vormgever’ op je visitekaartje.

Leestip: Experttips voor een succesvolle start als zzp'er

Leestip: Experttips voor een succesvolle start als zzp'er

De ervaringen die zzp-expert Martijn Pennekamp in de loop der jaren heeft opgedaan, heeft hij gebundeld in dit boek met 50 waardevolle tips voor een succesvolle start als zzp'er!

Contactinformatie

De contactinformatie is uiteindelijk waar het om draait. Dit maakt het mogelijk voor potentiële klanten om snel en gemakkelijk contact met je op te nemen. Hoewel je natuurlijk het liefst hebt dat klanten je direct kunnen bereiken, geef je ze beter niet je persoonlijke contactinformatie.

Portfolio link

Als je in de creatieve industrie werkzaam bent, is het raadzaam om een link naar je portfolio op je visitekaartje te zetten. Je portfolio moet stukjes bevatten van je beste werk. Mensen moeten zien wat voor werk je maakt voordat ze je kunnen inhuren. Overweeg ook het gebruik van QR codes. Mensen kunnen deze scannen en worden vervolgens doorverwezen naar je online portfolio.

Socialemediakanalen

Door je sociale media op je visitekaartjes te zetten, geef je mensen indirect meer informatie over jezelf en je werk. Plaats de socialemediakanalen die relevant zijn en die je regelmatig bijhoudt. Zet vooral geen persoonlijke socialemedia-accounts op je kaartje.

Visitekaartjes kunnen een grote impact op je carrière hebben. Het zorgt ervoor dat je veel gemakkelijker en met meer zelfvertrouwen kunt netwerken. Ontwerp daarom vandaag nog je eigen visitekaartjes en ga nooit meer naar een evenement zonder ze op zak te hebben!

Heb je vragen of wil je advies? Laat dan een bericht achter!

Onze partners

Boekhoudpakketten vergelijken?

Boekhoudpakketten vergelijken?

Ben jij op zoek naar een geschikt boekhoudprogramma om jouw administratie (deels) zelf te doen? We hebben voor jou een aantal gangbare aanbieders op een rijtje gezet.