gasten online
Registreer en profiteer!
 

Wat moet je op een persoonlijk visitekaartje zetten?

Denk je dat het tijd is om in een aantal persoonlijke visitekaartjes te investeren van hoge kwaliteit? Ze zijn namelijk niet alleen voor mensen met een bedrijf. De meeste mensen maken visitekaartjes om weg te geven tijdens netwerkevenementen. Sommigen zelfs om een baan te krijgen. Ook veel freelancers hebben een visitekaartje, voor als ze een potentiële klant tegen het lijf lopen.

Het maken van een goed visitekaartje is makkelijker dan je denkt. Je kunt programma’s zoals Photoshop of Illustrator gebruiken om ze te maken. Maar je kunt ook een handig sjabloon gebruiken en deze aanpassen naar wens in onze gratis online design tool.

Hier is de essentiële informatie die je op een persoonlijk visitekaartje moet zetten:

Je naam

Je naam is het eerste wat je op een persoonlijk visitekaartje moet zetten. Hoewel sommigen hun volledige naam vermelden, kan het soms handiger zijn om de naam te gebruiken die je gebruikt voor je werk. Dit zorgt voor veel meer herkenbaarheid en schept duidelijkheid bij de ontvanger.

Functie

Op doorsnee visitekaartjes zou je normaal gesproken je functietitel zetten die je hebt bij je werkgever. Persoonlijke visitekaartjes hebben die informatie echter niet nodig. In plaats daarvan kun je een korte omschrijving geven van wat je momenteel doet of zou willen doen. Het moet duidelijk maken wat voor werk je bekend om wil staan of waar je voor wil worden ingehuurd.

Voorbeeld: Stel dat je een zzp’er bent in de creatieve industrie met veel verschillende expertises zoals grafisch ontwerp, illustratoren, video editen en meer. Wil je vooral voor grafisch ontwerp worden ingehuurd, zet dan ‘grafisch vormgever’ op je visitekaartje.

Contactinformatie

De contactinformatie is uiteindelijk waar het om draait. Dit maakt het mogelijk voor potentiële klanten om snel en gemakkelijk contact met je op te nemen. Hoewel je natuurlijk het liefst hebt dat klanten je direct kunnen bereiken, geef ze niet je persoonlijke contactinformatie.

Portfolio Link

Als je in de creatieve industrie werkzaam bent, is het raadzaam om een link naar je portfolio op je visitekaartje te zetten. Zeker wanneer je een artiest, fotograaf of schrijver bent. Je portfolio moet stukjes bevatten van je beste werk. Mensen moeten zien wat voor werk je maakt voordat ze je kunnen inhuren.

Een aantal uitstekende voorbeelden van visitekaartjes zijn voorzien van QR codes. Mensen kunnen deze scannen en worden vervolgens doorverwezen naar je online portfolio.

Social Media Kanalen

Door je sociale media op je visitekaartjes te zetten geef je mensen indirect meer informatie over jezelf en je werk. Plaats de sociale media kanalen die relevant zijn en die je regelmatig bijhoudt. Zet vooral geen persoonlijke social media accounts op je kaartje.

Visitekaartjes kunnen een grote impact op je carrière hebben. Het zorgt ervoor dat je veel gemakkelijker en met meer zelfvertrouwen kunt netwerken. Ontwerp daarom vandaag nog je eigen visitekaartjes en ga nooit meer naar een evenement zonder ze op zak te hebben!

 

Heb je vragen over dit onderwerp of wil je advies?


 
   

x

Bedankt voor je interesse in deze download. Wij hebben deze download beschikbaar gesteld via zzpmodelovereenkomsten.nl, je kunt jezelf daar gratis aanmelden, online het model invullen, online ondertekenen en bewaren. Klik hier om jezelf gratis aan te melden.
Volg deze link om het door jouw opgevraagde item in te kunnen zien.

Om een bestand te kunnen downloaden of in te kunnen zien, moet je ingelogd zijn. Login of registreer jezelf gratis!
Log in om de download te openen.
Vul onderstaand jouw mailadres in en ga akkoord met de voorwaarden om jouw download te kunnen openen.