gasten online
Registreer en profiteer!
Ik wil starten
Stappenplan
 

Werken in de cloud: Hoe veilig is een online administratie?

Vind jij de cloud eng? Gevaarlijk? Privacygevoelig? Je bent niet de enige. Toch maken we massaal gebruik van cloudoplossingen. Ook jij. Want wie maakt er tegenwoordig geen gebruik van Facebook, Outlook, Gmail en DigiD? Natuurlijk is de beveiliging van gegevens van klanten daarbij extreem belangrijk. Vertrouwelijke gegevens mogen immers absoluut niet in handen van anderen komen. En dat is precies waarom de cloud ideaal is bij het voeren van een online administratie.

De cloud is veiliger dan de archiefkast

Wat is de cloud precies? Een wolk (cloud) is niet tastbaar. Werken in de cloud wil dan ook zeggen dat je gegevens niet bewaart op je eigen computer, maar opslaat en verwerkt via het internet. Dankzij grote, centrale datacentra kunnen duizenden bestanden online bewaren. Zowel mensen als applicaties kunnen zo hun gegevens delen en overal waar internet is openen. Grote hoeveelheden gegevens kun je zo gemakkelijk in één keer delen. En doordat je met meer mensen gelijktijdig kunt werken in een administratie, is deze altijd up-to-date.

De cloud verkleint het risico op lokale calamiteiten

Nu hoor ik je denken: ‘Ja, maar al die gegevens die zomaar ergens zweven, dat is toch helemaal niet veilig?’ Dat is het nou juist wel. In de cloud zijn de gegevens veiliger dan in de archiefkast. Een leverancier als Snelstart bijvoorbeeld, bewaart jouw online administratie op een server in het streng beveiligde datacenter van Microsoft. Je loopt hierdoor geen risico meer dat financiële gegevens kwijtraken door lokale calamiteiten, zoals het crashen van een harde schijf of diefstal van een computer of laptop. Bovendien is het niveau van de beveiligingsmaatregelen rond een centrale server veel hoger dan bij jou thuis of op kantoor.

Het grootste veiligheidsrisico is de gebruiker zelf

Microsoft heeft één van de best beveiligde datacentra ter wereld. Wanneer het gaat om de veiligheid van klantgegevens, ben je zelf meestal het grootste gevaar. Bijvoorbeeld door het openen van links van onbetrouwbare bronnen of door slordig om te gaan met wachtwoorden. Grote tech-partijen investeren miljarden euro’s in het veiliger maken van het werken in de cloud. Zo delen we tegenwoordig onze meest persoonlijke informatie via het internet door in te loggen met ons DigiD op sites van de overheid (De Belastingdienst, MijnOverheid).

De kans dat een raampje van het accountantskantoor wordt ingetikt of er een brand ontstaat in huis en de gegevens écht weg zijn, is groter dan dat er iets met je online gegevens gebeurt.

Meer weten over werken in de cloud, download dat de online toolkit 'Samen online boekhouden met SnelStart’ 

Inschrijfformulier

Banner laten maken?
Welk pakket?
Heb je opmerkingen?
Akkoord met de algemene voorwaarden
Hierbij machtig ik Bizniz Media BV tot het incasseren van het partnerschap (niet verplicht)

 
 

Heb jij recht op geld uit het coronafonds?

Start gratis de ZZP Coronascan

x

Bedankt voor je interesse in deze download. Wij hebben deze download beschikbaar gesteld via zzpmodelovereenkomsten.nl, je kunt jezelf daar gratis aanmelden, online het model invullen, online ondertekenen en bewaren. Klik hier om jezelf gratis aan te melden.
Volg deze link om het door jouw opgevraagde item in te kunnen zien.

Om een bestand te kunnen downloaden of in te kunnen zien, moet je ingelogd zijn. Login of registreer jezelf gratis!
Log in om de download te openen.
Vul onderstaand jouw mailadres in en ga akkoord met de voorwaarden om jouw download te kunnen openen.
Wij en door ons geselecteerde partners gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat we je de beste ervaring op onze website bieden. Als je doorgaat met het gebruik van deze site, gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Lees hier ons cookie statement. akkoord