Uit onderzoek van de ZZP Barometer is gebleken dat het acceptatiebeleid van zzp'ers heel soepel is. 37% van de zzp’ers accepteert (bijna) iedereen die een LinkedIn connectie verzoek ontvangen, ook al is het een onbekende.
Social media kanalen
De belangrijkste netwerken voor een zzp’er zijn naast LinkedIn (88%), Facebook (38%) en Twitter (35%). Twitter wordt vaak gebruikt om zelf berichten te plaatsen, maar Tweets worden bijna nooit gelezen. Een klein deel van de zzp’ers (8%) heeft een betaald abonnement afgesloten bij LinkedIn.
Het grootste deel van de zzp’ers (71%) maakt zowel privé als zakelijk gebruik van zijn social media-accounts. Bijna de helft (41%) van de zzp’ers accepteert een zakelijke relatie die hem toevoegt op Facebook, vrijwel altijd.
E-mail
Slechts 1% van de zzp’ers gebruikt zijn/ haar e-mail niet of nauwelijks. Gemiddeld staan er 24 openstaande e-mailberichten in de inbox van zzp’ers. De helft van de zzp’ers (47%) gebruikt zijn/haar mailbox als takenlijst. Eén op de twintig zzp’ers heeft zelfs meer dan 100 openstaande e-mailberichten in zijn/haar inbox. Slechts één op drie lukt het om af en toe een lege mailbox te krijgen.
- Laatste update:
- Plaatsingsdatum:
Zzp'er hanteert soepel acceptatiebeleid op social media
Uit onderzoek van de ZZP Barometer is gebleken dat het acceptatiebeleid van zzp'ers heel soepel is. 37% van de zzp’ers accepteert (bijna) iedereen die een LinkedIn connectie verzoek ontvangen, ook al is het een onbekende.
Blogs
03 december 2024
Een verplichte AOV: een oplossing die geen probleem oplost
26 november 2024
Houd meer over voor je pensioen: het slimme lidmaatschap van Bright
ZZP Agenda
december
10
Online | 16.00 uur
Starten met een BV - Hoe zet ik mijn eenmanszaak om in een BV?
december
10
Online | 20.00 uur