Knab lanceert zakelijke rekening voor zzp’ers

Zelfstandig ondernemer wil rekening zonder onnodige extra’s
Online bank Knab gaat vanaf vandaag de zakelijk markt op na ruim anderhalf jaar als consumentenbank te hebben geopereerd. Knab Zakelijk is ingericht op de specifieke behoeften van zzp’ers en kleine ondernemingen. De nieuwe rekening is ontdaan van overbodige extra’s en biedt tools voor ondernemers om geld slim te beheren.

Zelfstandig ondernemer wil rekening zonder onnodige extra’s
Online bank Knab gaat vanaf vandaag de zakelijk markt op na ruim anderhalf jaar als consumentenbank te hebben geopereerd. Knab Zakelijk is ingericht op de specifieke behoeften van zzp’ers en kleine ondernemingen. De nieuwe rekening is ontdaan van overbodige extra’s en biedt tools voor ondernemers om geld slim te beheren. De behoefte hieraan wordt onderstreept door onderzoek van Direct Research onder 500 zzp’ers in opdracht van Knab. Negen op de tien ondernemers (89%) vindt zijn bank niet proactief meedenken over manieren waarop meer rendement kan worden behaald. Ook geeft één op de drie zzp’ers (31%) aan met hun huidige zakelijke rekening voor overbodige diensten te betalen.

Voordeel voor ondernemers
Eén op de drie zzp’ers betaalt voor meer diensten bij hun huidige zakelijke rekening dan dat hij of zij nodig acht. Deze overbodige diensten heeft Knab weggelaten in zijn zakelijke rekening. Daarnaast haalt Knab Zakelijk meer uit het geld van ondernemers, vertelt oprichter en CEO van Knab, René Frijters. “In Nederland laten bijna 280.000 zzp’ers bijvoorbeeld een onnodig hoog saldo op hun betaalrekening staan, waardoor ze veel rente-inkomsten mislopen. Wij wijzen klanten daar proactief op en komen met een gerichte oplossing. Zo kan door automatisch een te hoog saldo naar een spaarrekening over te boeken meer rendement behaald worden.

Vertrouwen in banken
Ruim een kwart (26%) van de zzp’ers voelt zich niet serieus genomen door zijn bank. “Dat is natuurlijk uiterst onwenselijk”, zegt Frijters. “Een bank hoort een instelling en partner te zijn waar je als ondernemer of particulier 100 procent op kunt bouwen. Dat betekent voor ons in ieder geval dat je de klant wilt begrijpen en proactief meedenkt.”

Over Knab
Knab, opgericht in 2012, opereert volledig online en heeft geen filialen. In plaats daarvan kunnen klanten van acht uur ‘s ochtends tot tien uur ‘s avonds met hun vragen terecht bij de servicedesk, zowel telefonisch als online. Knab wil een wereld creëren waarin mensen weer zélf grip hebben op hun geld en inzicht krijgen in hun financiële toekomst. Knab wijst klanten proactief op financieel voordeel, ook wanneer dat bij een andere bank dan Knab is. Met gebruik van innovatieve technologieën en slimme digitale tools stelt Knab klanten in staat meer uit hun geld te halen. Knab is onderdeel van Aegon Bank N.V.

Blogs

ZZP Agenda

maart
08
Online | 19.00 uur

Succesvol starten als zzp'er

maart
23
Online | 16.00 uur

Belastingaangifte voor zzp'ers