• Laatste update:
  • Plaatsingsdatum:

De ZZP Barometer is op zoek naar jou!

De ZZP Barometer is de onderzoeksmonitor over en voor ZZP’ers, freelancers en zelfstandige ondernemers die vanaf het voorjaar van 2010 viermaal per jaar wordt uitgevoerd onder het ZZP Panel. Aan de hand van korte enquêtes volgt de ZZP Barometer het wel en wee van zelfstandige ondernemers door de tijd heen.

Wat is de ZZP Barometer?
De ZZP Barometer is de onderzoeksmonitor over en voor ZZP’ers, freelancers en zelfstandige ondernemers die vanaf het voorjaar van 2010 viermaal per jaar wordt uitgevoerd onder het ZZP Panel. Aan de hand van korte enquêtes volgt de ZZP Barometer het wel en wee van zelfstandige ondernemers door de tijd heen. De enquêtes bestaan uit een aantal vaste monitorvragen en een aantal vragen over een actueel onderwerp. De enquêtes worden uitgezet bij zelfstandige ondernemers die zich hebben aangemeld voor het ZZP Panel van de ZZP Barometer. De driemaandelijkse rapporten van de ZZP Barometer bieden zelfstandige ondernemers een schat aan praktische informatie en vergelijkingsmateriaal. De ZZP Barometer levert daarnaast voor beleidsmakers belangrijke informatie op om wet- en regelgeving beter af te stemmen op de ZZP’er. De ZZP Barometer is een (niet-commercieel) initiatief van Victor Mundi. De volgende partners zijn aangesloten bij het initiatief: NRC Media, NUzakelijk, Markteffect, ikwordzzper, IT-Staffing, ZiPconomy en ZZPnodig.nl.
 
Waarom de ZZP Barometer?
Er zijn twee belangrijke redenen waarom wij het initiatief voor de ZZP Barometer heeft genomen:

  • Ten eerste wordt er op dit moment nog geen structureel onderzoek gedaan naar de ontwikkelingen van en bij ZZP’ers. Bestaande onderzoeken zijn vaak ‘ad-hoc’ op basis van een actueel thema, of zijn commercieel van aard. De ZZP Barometer is het eerste structurele onderzoek dat ZZP’ers door de tijd heen volgt, zodat er echt trends kunnen worden gesignaleerd.
  • Ten tweede is er voor ZZP’ers zelf weinig informatie over marktontwikkelingen beschikbaar. ZZP’ers die deelnemen aan het ZZP Panel van de ZZP Barometer krijgen door hun deelname inzicht in hoe zij zelf presteren ten opzichte van anderen. Daarmee krijgt de ZZP’er tevens een instrument om de prestaties van zijn of haar onderneming te verbeteren.

Waarom is het belangrijk dat je meedoet?
Om betrouwbare onderzoeksresultaten en benchmark informatie voor ZZP’ers te kunnen leveren, is het voor ons van belang dat zoveel mogelijk ZZP’ers zich aanmelden voor het ZZP Panel. Als lid van het ZZP Panel word je vier keer per jaar via een e-mail uitgenodigd om een korte vragenlijst in te vullen. Uiteraard worden jouw gegevens en antwoorden op de vragenlijst volstrekt anoniem verwerkt en garanderen de initiatiefnemers dat je als panellid niet voor commerciële doeleinden wordt benaderd.
 
Wat krijgt je voor je deelname terug?

  • Informatie over hoe jouw onderneming presteert ten opzichte van andere ZZP’ers in jouw branche of beroep (benchmark);
  • Informatie over ontwikkelingen bij ZZP’ers in algemene zin;
  • Jouw stem als ZZP’er wordt gebruikt als steun voor een effectieve zzp-lobby; en
  • De garantie dat jouw gegevens absoluut anoniem blijven en dat je niet voor commerciële doeleinden wordt benaderd.
     
    Meld je nu aan!
     
    Je kunt je voor de ZZP Barometer aanmelden door op deze link te klikken. Deze link komt uit bij een basisvragenlijst die je moet invullen om je aan te melden. Na het invullen van deze lijst ben je lid van het ZZP Panel van de ZZP Barometer. De basisvragenlijst die je voor je aanmelding moet invullen, bevat de basisgegevens die nodig zijn voor het kunnen analyseren van de kwartaalenquêtes. De basisvragenlijst zorgt ervoor dat straks de kwartaalenquêtes kort kunnen blijven en dat je niet iedere keer dezelfde vragen hoeft te beantwoorden. Als deelnemer van het ZZP Panel zul je eenmaal per jaar worden gevraagd om – indien van toepassing – jouw basisgegevens te actualiseren.

Wil je direct de vragenlijst beantwoorden? Volg dan deze link.
 
 
 
 
 
 

Blogs

ZZP Agenda