Dossier: telefonie

Als zzp’er wil je natuurlijk altijd bereikbaar zijn om geen klanten teleur te stellen en omzet te missen. Veel ondernemers die een bedrijf starten gebruiken hun 06-nummer als telefoonnummer. Maar is dit wel slim? Denk goed na over je telefoonnummer, zeker in de beginfase van je onderneming kan dit erg belangrijk zijn. In dit dossier lees je meer over zakelijke telefonie.

Bedrijf starten? Denk aan je telefoonnummer

Bedrijf starten? Denk aan je telefoonnummer

Veel ondernemers die een bedrijf starten gebruiken hun 06-nummer als telefoonnummer. Maar is dit wel slim? Ik denk van niet. Ik denk zelfs dat het belangrijk is dat je goed over je telefoonnummer nadenkt, juist in de beginfase van je onderneming. Sowieso biedt een zakelijk vast telefoonnummer veel voordelen ten opzichte van je 06-nummer, maar het heeft een aantal praktische voordelen om er bij de start van je bedrijf al rekening mee te houden.

Hoe en waarom gebruik ik WhatsApp zakelijk als zzp’er?

Hoe en waarom gebruik ik WhatsApp zakelijk als zzp’er?

Ken jij iemand die géén WhatsApp gebruikt? Die kans is klein, met momenteel meer dan 12,5 miljoen gebruikers van deze mobiele berichtenapp in Nederland. Maar wist je ook dat je WhatsApp zakelijk kunt inzetten om met je klanten in contact te komen en ze persoonlijk te helpen? WhatsApp Business is gratis te downloaden en gebruiken én eenvoudig aan je zakelijke nummer van Rinkel te koppelen. Deze blog wijst je op de vele voordelen van WhatsApp Business voor zzp’ers.

Wat is het voordeel van zakelijk telefoneren als zzp’er?

Wat is het voordeel van zakelijk telefoneren als zzp’er?

Telefoonkosten zijn voor zzp'ers vaak zakelijke kosten die aftrekbaar zijn. Maar geldt dat voor alle kosten? De Belastingdienst stelt enkele voorwaarden aan het opvoeren van deze kosten. Je leest er meer over in dit artikel.

Hoe regel ik mijn vervangbaarheid als zzp’er?

Hoe regel ik mijn vervangbaarheid als zzp’er?

Vervangbaarheid. Oftewel: wie neemt jouw taken over als je er even niet bent. Ben je in loondienst, dan wordt je vervanging voor jou geregeld. Je kiest niet zelf wie voor jou inspringt ten tijde van afwezigheid. Als zzp’er ligt dit net even anders.

Verbeter je bereikbaarheid als zzp'er

Verbeter je bereikbaarheid als zzp'er

Naast dat klantenservice erg belangrijk is, moet het de ontwikkeling van je bedrijf ook niet in de weg staan. Een telefoongesprek met een klant duurt al snel 15 minuten en je wordt ook nog eens uit je concentratie gehaald waardoor je een stuk minder productief werkt.

5 tips om beter bereikbaar te zijn als zzp'er

5 tips om beter bereikbaar te zijn als zzp'er

Eindelijk mag je van start met je droombaan: een eigen zaak! Je hebt de nodige voorbereidingen getroffen en wilt nu eindelijk geld gaan verdienen. Dit is pas mogelijk als je goed bereikbaar bent met je bedrijf. Hoe kun je er nu voor zorgen dat je beter bereikbaar bent als zzp'er?

Hoe kan ik een mobiel en vast nummer op één telefoon gebruiken als zzp'er?

Hoe kan ik een mobiel en vast nummer op één telefoon gebruiken als zzp'er?

Wanneer je start als zzp’er heb je vaak al de beschikking over een mobiel nummer en een smartphone met een dito abonnement. Je hebt een behoorlijke historie opgebouwd met je privé telefoon, maar nu ben je “opeens” ondernemer... en nu? In deze blog geef ik je een aantal tips om jouw privé telefoon zakelijk te gebruiken.

Zijn telefoonkosten aftrekbaar als zzp'er?

Zijn telefoonkosten aftrekbaar als zzp'er?

Telefoonkosten behoren tot de aftrekbare kosten voor zzp'ers als je zakelijk gebruik maakt van de telefoon. Hoe dat precies werkt, lees je in dit artikel.

De kosten voor zakelijke telefoongesprekken zijn voor zelfstandige ondernemers meestal fiscaal aftrekbaar. De Belastingdienst heeft de voorwaarden opgenomen in het overzicht zakelijke kosten.

Waarom kiezen voor je telefoon doorschakelen als zzp’er?

Waarom kiezen voor je telefoon doorschakelen als zzp’er?

Als zzp’er wil je natuurlijk altijd bereikbaar zijn om geen klanten teleur te stellen en omzet te missen. Dan is het handig én lonend om jouw vaste telefoon te laten doorschakelen naar je mobiele telefoon. Hiermee zorg je ervoor dat je op elk moment van de dag en op elke locatie zakelijk bereikbaar bent. Zo kun je snel reageren op (potentiële) klanten. Met de slimme Vast op mobiel-oplossing van Rinkel – jouw zakelijke nummer wordt doorgeschakeld naar je mobiel – kom je als zzp-bedrijf bovendien professioneel en betrouwbaar over.

Zelf een virtuele telefooncentrale opzetten als zzp'er

Zelf een virtuele telefooncentrale opzetten als zzp'er

Ieder groot bedrijf is klein begonnen. De sleutel tot succes is gelegen in groot durven denken en snel een versnelling hoger kunnen schakelen. Maar schaalvergroting is vaak makkelijker gezegd dan gedaan. Vooral kleine en middelgrote bedrijven die telefonische klantenservice aanbieden, worden geconfronteerd met talrijke uitdagingen wanneer ze moeten opschalen. Zeker in tijden waarin thuiswerk zowat de norm is geworden.