Promotie drukwerk

Als je begint als zelfstandig ondernemer, dan wil je daar natuurlijk het beste uit halen door meer klanten te lokken en winst te genereren. In de wereld van de marketing zijn er gelukkig tal van manieren om, zonder een hoog budget, je merk of bedrijf op de kaart te zetten. Door digitale en traditionele media te combineren, zorg je dat jouw organisatie opvalt en kun je een brede doelgroep bereiken.

Hoe zorg je dat je eruit springt op een beurs?

Hoe zorg je dat je eruit springt op een beurs?

Op een beurs wil je dat jouw bedrijf de aandacht krijgt die het verdient. Investeer daarom niet alleen n goed ontworpen beursmaterialen zoals beurswanden en bedrukt beursmeubilair. Maar zorg ook voor professioneel promotiemateriaal. Visitekaartjes en brochures zijn eigenlijk onmisbaar op de beurs. 

5 marketing tips voor de zzp'er

5 marketing tips voor de zzp-er

Nieuwe klanten vinden kan voor jou als kleine ondernemer best lastig zijn. Je hebt weinig tijd en weet misschien niet waar je moet beginnen. Deze 5 marketing tips helpen je om jouw bedrijf verder te ontwikkelen en nieuwe klanten aan te trekken.

Wat moet je op een persoonlijk visitekaartje zetten?

Wat moet je op een persoonlijk visitekaartje zetten?

Visitekaartjes zijn onmisbaar voor zzp'ers, bijvoorbeeld voor als je een potentiële klant tegen het lijf loopt. Maar welke informatie moet je eigenlijk op een persoonlijk visiekaartje zetten? Het maken van een goed visitekaartje is makkelijker dan je denkt. Je kunt programma’s zoals Photoshop of Illustrator gebruiken om ze te maken. Maar je kunt ook een handig sjabloon gebruiken en deze aanpassen naar wens in een van de vele online design tools. In dit artikel lees je welke informatie je op een persoonlijk visitekaartje moet zetten.

Hoe bouw je een merk?

Hoe bouw je een merk?

Een succesvol bedrijf runnen kan pas als je een sterk merk hebt. Daarom moet je veel tijd investeren in het bouwen van dat merk. Hierbij is het belangrijk om de kernwaarden van je merk aan nieuwe en oude klanten te presenteren. In dit artikel vertellen we in 5 stappen hoe je jouw bedrijf uitbouwt tot een sterk merk.

Zo meet je het succes van jouw (print)marketing

Zo meet je het succes van jouw (print)marketing

Is jouw drukwerk marketing effectief? Technologische ontwikkelingen  hebben het de laatste jaren stukken makkelijker gemaakt om de ROI (return on investment) van offline campagnes te berekenen en bij te houden. In dit artikel vind je een aantal methoden om het succes van jouw drukwerk marketingcampagne te meten.

Hoe gebruik je drukwerk in je marketingstrategie?

Hoe gebruik je drukwerk in je marketingstrategie?

Ondanks de sterke groei van digitale marketing is het gebruik van drukwerk nog steeds een effectief instrument in elke marketingstrategie. In een tijd waarin bijna alles digitaal gaat, is het onderscheidend om (potentiële) klanten een flyer of brochure te geven die ze kunnen vasthouden. Flyers gaan bovendien langer mee dan een social media post of banner. Bovendien zijn ze goedkoop en makkelijk te bestellen en produceren.

 

Waar moet je aan denken bij het bestellen van drukwerk voor zzp'ers?

Waar moet je aan denken bij het bestellen van drukwerk voor zzp-ers?

Ben je nog maar kort geleden begonnen als zzp’er en bestel je voor de eerste keer drukwerk? Het laten maken van een brochure of flyer lijkt op het eerste gezicht misschien ingewikkeld, maar in de praktijk valt het erg mee. Dit artikel helpt je op weg als je voor de eerste keer drukwerk voor jouw onderneming bestelt.

Zo kies je de juiste grootte en afwerking van je envelop

Zo kies je de juiste grootte en afwerking van je envelop

Natuurlijk zorg jij er als zzp'er voor dat je je klant een brief of document van jouw bedrijf in een mooie envelop. Een aantrekkelijk vormgegeven envelop maakt nieuwsgierig en vergroot de kans dat jouw klant je boodschap onder ogen krijgt. Maar hoe kies je tussen al die verschillende formaten en vormen van afwerking? Met de tips in dit kennisartikel helpen we je op weg.

Bespaar op verzending door het wegen van post

Bespaar op verzending door het wegen van post

Om indruk te maken op je relaties met jouw mailing of document, kunt je voor je envelop een papiersoort kiezen die bij jouw huisstijl past. Maar let op: elk type papier heeft een ander gewicht. Misschien neig je al snel naar een wat dikker soort papier omdat het meer klasse uitstraalt, maar is dat echt zo belangrijk? Door voor ander papier te kiezen kun je flink besparen!

Post is top, maar zo val je pas echt op

Post is top, maar zo val je pas echt op

De eerste indruk telt! Dat is met een envelop niet anders dan met mensen. Wanneer een envelop door je brievenbus valt, kijk je als eerste naar de buitenkant. Is het een opvallend ontwerp, dan wil je deze meteen openmaken. Ziet het er saai uit, dan is de kans groot dat de envelop onder op de stapel post belandt. In deze blog vind jel tips die zorgen dat jouw klant niet kan wachten om je envelop te openen!

Zo haal je nieuwe klanten binnen via de post

Zo haal je nieuwe klanten binnen via de post

Via de post kun je mensen tegenwoordig weer helemaal verrassen. Weer eens wat anders dan digitaal! Post versturen klinkt simpel en dat is het ook. Toch zijn er een aantal fouten die je makkelijk kunt maken. Hier een aantal tips om ervoor te zorgen dat direct mailing voor jou een goede zet is.