Dossier: belasting en administratie

Als zzp'er is het van belang om je administratie op orde te houden. Dit geeft je inzicht in hoe jouw bedrijf er (financieel) voorstaat en voorkomt vervelende verrassingen. Wil jij meer weten over het opstarten van de administratie, btw-aangifte doen of op welke aftrekposten je recht hebt? Een goede voorbereiding is het halve werk! Daarom stellen we in dit dossier, in samenwerking met de Belastingdienst, een aantal handige artikelen beschikbaar.

Voor het eerst btw-aangifte doen als zzp'er?

Voor het eerst btw-aangifte doen als zzp'er?

Ga jij voor het eerst btw-aangifte doen als zzp'er en weet je niet precies hoe het werkt? In samenwerking met de Belastingdienst bieden we je meer informatie aan over voor het eerst aangifte doen als ondernemer. Over welk kwartaal doe je wanneer aangifte en moet je dat online of op papier doen? Hier lees je meer!

Blog: ben je ook ondernemer voor de inkomstenbelasting?

Blog: ben je ook ondernemer voor de inkomstenbelasting?

Soms is het lastig om te bepalen of jij aangifte moet doen als particulier of als ondernemer. Als jij IB-ondernemer bent, oftewel: ondernemer voor de inkomstenbelasting, heb je recht op diverse aftrekposten zoals de starters- en zelfstandigenaftrek. In deze blog vertelt Martijn Pennekamp je meer én deelt hij een handige tool om er direct achter te komen!