• Laatste update:
  • Plaatsingsdatum:
  • Update datum:
  • Leestijd: 6 min

De Beste Boekhoudprogramma’s voor Zzp’ers (april '24)

Arjan Nieuwbeerta

Arjan Nieuwbeerta

Software Expert
Arjan Nieuwbeerta werkt als software expert bij Appwiki.nl en helpt al jaren zzp'ers bij hun software keuze. Zelf 10 jaar (parttime) zzp'er dus kent de uitdagingen.
Arjan Nieuwbeerta

Arjan Nieuwbeerta

Software Expert
Linkedin
Arjan Nieuwbeerta werkt als software expert bij Appwiki.nl en helpt al jaren zzp'ers bij hun software keuze. Zelf 10 jaar (parttime) zzp'er dus kent de uitdagingen.
Tanja Sierkstra

Tanja Sierkstra

Redacteur
Tanja Sierkstra is werkzaam bij de redactie van ikwordzzper.nl en Het Ondernemerscollectief. Tanja controleert de content en zorgt dat de publicaties op een correcte manier worden weergegeven.
Tanja Sierkstra

Tanja Sierkstra

Redacteur
Linkedin
Tanja Sierkstra is werkzaam bij de redactie van ikwordzzper.nl en Het Ondernemerscollectief. Tanja controleert de content en zorgt dat de publicaties op een correcte manier worden weergegeven.

Boekhoudprogramma’s helpen zzp’ers om inzicht te houden in hun inkomsten en uitgaven. De aangifte omzetbelasting wordt een fluitje van een cent en bovendien bespaar je flink op de kosten van een boekhouder of accountant. 

Een online boekhoudprogramma is dus een slimme keuze, maar welk boekhoudpakket past bij jou?

Ieder jaar testen Martijn (Oprichter ikwordzzper.nl) en Arjan (Zzp’er & Software Adviseur) alle boekhoudprogramma’s in Nederland. Samen zetten ze de beste keuzes voor zzp’ers op een rij. Ze letten hierbij op de prijs, kwaliteit én de ervaringen van de ikwordzzper.nl community.

In dit artikel vind je de beste boekhoudprogramma’s van dit moment. 

De top 5 boekhoudprogramma’s voor zzp’ers

In het kort: deze vijf boekhoudprogramma’s komen het beste uit onze test:

1. e-Boekhouden.nl - Beste allround boekhoudprogramma (plus: gratis voor starters).
2. Moneybird - Meest gebruiksvriendelijk en populairst in onze community.
3. MoneyMonk - Beste administratiepakket voor dienstverlenende zzp’ers.
4. DigiBTW - Meest voordelige keuze voor eenvoudige BTW administratie.
5. Rompslomp.nl - Beste (gratis) facturatie oplossing voor zzp’ers + uitgebreid basispakket.

Ook deze drie online boekhoudprogramma’s zijn de moeite waard om te proberen:

6. AFAS SB+ - Beste voor een volledige administratie (incl. CRM).
7. SnelStart - Beste voor samenwerking met de boekhouder.
8. Visma eAccounting - Geschikt voor elk type ondernemer (plus: gratis voor starters).

In dit artikel

Top boekhoudprogramma's:

Ook de moeite waard:

Alle boekhoudpakketten bekijken en vergelijken? Bekijk dan ons complete overzicht en vergelijk de ZZP boekhoudprogramma’s op prijs, functies en reviews.

Vergelijk boekhoudpakketten


Vergeet niet:
dit is onze selectie van beste boekhoudpakketten. Om echt te ontdekken welk pakket bij jou past, raden we je aan zelf te testen. Ieder boekhoudpakket biedt hiervoor een gratis proefperiode aan.

Populaire boekhoudprogramma’s onder zzp’ers:

 


1. e-Boekhouden.nl: allround het beste zzp boekhoudprogramma.

In het kort: e-Boekhouden.nl is speciaal gebouwd voor de (startende) zzp’er – en dat merk je. In werkelijk alles is hier rekening mee gehouden: de pakketten, de functionaliteiten, de prijs en de gratis proefperiode. e-Boekhouden.nl is namelijk gratis voor starters tot wel 15 maanden na inschrijving bij de KvK.

Voordelen

  • Eenvoud: in e-Boekhouden.nl vind je alle basisopties die jij nodig hebt als zzp’er: boekhouden, factureren, klantbeheer en ook uren- en rittenregistratie. Daarnaast kun je met één klik BTW-aangifte doen, omdat e-Boekhouden.nl alles vast voor je klaar zet en met de Belastingdienst koppelt.
  • Prijs/functionaliteit verhouding: e-Boekhouden.nl is echt heel compleet in alle basis functionaliteiten die je als zzp’er nodig hebt. En zelfs simpel relatiebeheer en voorraadbeheer (mocht je spullen verkopen) kun je met e-Boekhouden.nl doen. De echt complexe functionaliteiten zoals reverse billing, e-facturatie, documentenbeheer en Peppol (meer relevant voor MKB bedrijven) zul je niet of onvoldoende vinden, maar die heb je als zzp’er heel vaak niet nodig.
  • Gratis voor starters: misschien wel het grootste voordeel van e-Boekhouden.nl is de gratis proefperiode. Voor startende zzp’ers is e-Boekhouden.nl namelijk helemaal gratis. Zo heb jij 15 maanden de tijd om voldoende inkomen te genereren, voordat je hoeft te betalen voor je online boekhouding.
  • Klantenservice & support: de klantenservice van e-Boekhouden.nl is uitstekend. In de vorm van webinars, artikelen en video’s is er al erg veel hulp te vinden. Maar mocht je er even niet uitkomen, dan is de klantenservice goed bereikbaar en erg behulpzaam. Ze geven snel, kort en bondig antwoord! 

Nadelen

  • Design: e-Boekhouden.nl wil de prijzen laag houden en daardoor steken ze niet zoveel geld in design als sommige andere tools. Het is functioneel, maar ben jij van de gelikte software? Dan past een ander pakket wellicht meer bij jou.
  • Geen zakelijke rekening: een aantal boekhoudprogramma’s biedt sinds kort de mogelijkheid op een betaalpas, waardoor je uitgaven direct in je boekhouding staan. e-Boekhouden.nl biedt dit helaas nog niet, maar biedt natuurlijk wel automatische koppelingen met de grote banken.

Prijzen

  • Boekhouden (Standaard): onbeperkt boekingen & facturen voor € 24 per maand.
  • Boekhouden (ZZp/Mini): 240 boekingen per boekjaar voor € 9,95 per maand.
  • Factureren: alleen factureren kan ook, voor € 9,50 per maand.
  • Proefperiode: beide pakketten zijn 14 dagen gratis, en zelfs 15 maanden gratis voor starters.

Trouwens, extra gebruikers zijn gratis. Toch handig als je iemand even wilt laten meekijken!

Past e-Boekhouden.nl bij jou? Ontdek het zelf op e-Boekhouden.nl.


2. Moneybird: het beste product én meest gebruikt.

In het kort: De absolute runner-up is Moneybird. Al jarenlang focussen zij zich op het ontwikkelen van het beste product - en daar zijn ze tot nu toe goed in geslaagd! Uit ons meest recente onderzoek blijkt Moneybird het meest gebruikte boekhoudprogramma onder de ikwordzzper.nl community. De kracht? Een super duidelijke tool.

Voordelen

  • Zeer gebruiksvriendelijk: “Zo gebeurd, met Moneybird” is niet voor niets de slogan. Moneybird streeft ernaar om boekhouden gemakkelijk te maken en dat begint bij een eenvoudige en intuïtieve tool. Hierdoor maak je weinig fouten en ben je sneller klaar. Das fijn voor jou én de boekhouder!
  • Zakelijke betaalrekening: Sinds kort biedt Moneybird een zakelijke betaalrekening en bankpas. Dat betekent dat je uitgaven direct in je boekhouding verschijnen. Moneybird is hiermee een van de eerste boekhoudpakketten die boekhouden en bankieren volledig integreert.
  • Kennisbank & webinars: Moneybird biedt een overzichtelijke (vrij toegankelijke!) kennisbank met superhandige informatie over alles wat met boekhouden te maken heeft. Daarnaast bieden ze regelmatig gratis webinars om alles uit je pakket te halen.

Nadelen

  • Bovengemiddelde prijzen: Het instappakket van Moneybird is € 14, maar dit is maar tot twintig banktransacties per maand. Drink je regelmatig een kopje koffie op de zaak? Dan zit je hier al snel op. Dat betekent upgraden naar het € 25 pakket, wat toch wel bovengemiddeld ligt. Ook onbeperkt boekhouden met de extra features zoals betaalrekening en Peppol komen met een prijs, namelijk € 35 per maand. 
  • Geen telefonische helpdesk: Een online kennisbank en helpdesk, dat is de visie van Moneybird. Dit doen ze ook super goed, maar toch kan het soms fijn zijn om ze gewoon even te bellen en dat kan helaas niet. Gelukkig zijn ze online erg behulpzaam, duidelijk en super snel!

Prijzen

  • Boekhouden: € 14 per maand tot 20 banktransacties; € 25 per maand tot 50 transacties.
  • Bankieren & boekhouden: € 35 per maand (onbeperkt transacties).
  • Proefperiode: 6 maanden gratis - zelfs onbeperkt gratis tot 3 facturen per maand.

Tip: ga je voor het pakket van € 35 per maand inclusief betaalrekening, dan zijn de eerste 6 maanden gratis voor nieuwe gebruikers. Voor een startende zzp’er is dit erg aantrekkelijk, je betaalt dan slechts gemiddeld € 17,50 per maand in het eerste jaar voor boekhoudpakket en betaalrekening!

| Past Moneybird bij jou? Ontdek het zelf op Moneybird.nl.


3. MoneyMonk: beste boekhoudprogramma voor de dienstverlenende zzp’er

In het kort: Bij MoneyMonk weten ze van boekhouden én van techniek, wat resulteert in een topkwaliteit boekhoudprogramma. Al 10 jaar lang, focust het team zich volledig op de freelancer, ofwel de dienstverlenende zzp’er. Zo biedt MoneyMonk duidelijk financieel inzicht per project en een timer om je uren bij te houden. Schrijf jij uren? Grote kans dat MoneyMonk de keuze is voor jou.

Voordelen

  • Heldere Interface: MoneyMonk blinkt uit in zijn eenvoudige en overzichtelijke gebruikersinterface. Freelancers kunnen snel aan de slag zonder overweldigd te worden door overbodige functies.  
  • Projectmanagement & Urenregistratie: Naast de basis boekhoudfuncties, biedt MoneyMonk ook uitgebreidere features voor zzp’ers die op projectbasis werken. Zo registreer je je uren, ritten en onkosten eenvoudig op een specifiek project - en factureer je ze eenvoudig door.
  • Uitstekende helpdesk: Op alle reviewplatforms scoort MoneyMonk lovende recensies. Niet alleen vanwege het goede product, maar ook vanwege de uitstekende support. Je vindt het telefoonnummer gewoon op de homepage en ze zijn iedere werkdag bereikbaar. 
  • Gratis opstartservice: Is de tool nog niet intuïtief genoeg? Of heb je gewoon wat hulp nodig met je eerste project? Dan helpt MoneyMonk je gratis op weg, via één-op-één support.
  • Kickstart korting: MoneyMonk's prijzen zijn gebaseerd op je jaarlijkse omzetcijfers. Standaard betaal je €25 per maand, maar dit is alleen als je boven de €30.000 omzet zit. Zit je lager dan bieden ze de zogenaamde kickstart korting. Zit je bijvoorbeeld onder de €10.000 omzet, dan betaal je slechts €7,50 per maand. Een koopje in onze ogen en uniek in de markt!

Nadelen

  • Niet voor alle zzp’ers geschikt: Werk jij niet in de zakelijke dienstverlening, omdat je bijvoorbeeld een webshop runt of ook regelmatig abonnementen verkoopt? Dan biedt MoneyMonk functies waar jij waarschijnlijk niets aan hebt. Een ander pakket is dan wellicht een betere keuze.
  • Niet het goedkoopst: Alhoewel je als starter een fikse korting krijgt, is MoneyMonk met € 25 per maand op lange termijn niet het goedkoopste boekhoudpakket. Dit is wel pas vanaf € 30.000 omzet dus je hebt wel even de tijd om te sparen!

Prijs

  • Boekhouden: € 7,50 per maand tot € 10.000 omzet, € 15 tot € 30.000 en € 25 vanaf € 30.000 omzet.
  • Proefperiode: 30 dagen gratis.

Extra gebruikers toevoegen kost € 15 per maand.


| Past MoneyMonk bij jou? Ontdek het zelf op MoneyMonk.nl.


4. DigiBTW: meest voordelige keuze voor een simpele administratie

In het kort: DigiBTW is een prijsvechter en blinkt dus uit in prijs, maar ook zeker in haar eenvoud en klantenservice. Daarnaast biedt DigiBTW als enige in Nederland de mogelijkheid om zelf inkomstenbelasting aangifte te doen als ondernemer. Heb jij een simpele boekhouding, en zoek je een simpele tool die daar goed op aansluit? Dan is DigiBTW wat voor jou!

Voordelen

  • Intuïtieve interface: DigiBTW is eenvoudig opgebouwd, met een design dat vergelijkbaar is met andere softwareprogramma’s. Dat maakt de tool overzichtelijk en navigeren intuïtief. Het dashboard biedt duidelijk inzicht in de belangrijkste financiële cijfers.
  • Zeer scherpe prijzen: DigiBTW biedt all-in boekhouden voor € 12,50 (en zelfs € 10 per maand voor een jaarcontract). De facturatiemodule is zelfs helemaal gratis! Dit maakt DigiBTW het goedkoopste boekhoudpakket uit deze test.
  • IB-aangifte Wizard: DigiBTW is gekoppeld aan de Belastingdienst. Wanneer jij aan het eind van het jaar aangifte inkomstenbelasting moet doen, zet hun wizard alles automatisch voor je klaar. In duidelijke taal loodsen ze jou door de aangifte heen. Zo zou je minder fouten maken, bespaar je tijd en kosten op een boekhouder.

Nadelen

  • Niet voor alle zzp’ers geschikt: Ook DigiBTW is gebouwd op de zakelijke dienstverlener. Super handig dus voor projectadministratie, maar het biedt bijvoorbeeld geen voorraadadministratie. Voor handelsbedrijven is DigiBTW dus minder geschikt. Ook voor een automatische bankkoppeling zul je iets extra’s moeten betalen.
  • Veel automatiseringen: DigiBTW biedt zoveel automatiseringen en maakt belastingaangifte zo eenvoudig, dat het je wellicht wat lui maakt, of dat je belangrijke financiële overwegingen overslaat. Met minder boekhoudkundige ervaring, blijft het verstandig om je boekhouding af en toe samen met een boekhouder te doorlopen.
  • Design: Alhoewel de set-up zeer intuïtief is, kan de huisstijl van DigiBTW als ietwat druk worden ervaren. Er zijn alternatieve tools met een modernere uitstraling. 

Prijs

  • Boekhouden: € 12,50 per maand, of € 120 per jaar.
  • Factureren: Helemaal gratis!
  • Proefperiode: 30 dagen gratis testen.

| Past DigiBTW bij jou? Ontdek het zelf op DigiBTW.nl.


5. Rompslomp.nl: Beste (gratis) facturatie oplossing voor zzp’ers

In het kort: De naam zegt het al… Rompslomp biedt één eenvoudige tool voor al je administratie: offertes, facturen, bonnetjes, uren- en rittenregistratie. Daarnaast biedt het uiteraard de basisfunctionaliteiten voor je boekhouding. Onderscheidend voor Rompslomp zijn de gratis factuurmodule en de uren- en rittenregistratie module die als aparte module aanbieden.

Voordelen

  • Gratis factuurmodule: De factuurmodule van Rompslomp is helemaal gratis. Dat betekent onbeperkt gratis factureren en offertes maken in je eigen huisstijl.
  • Uren- & rittenregistratie module: Als enige aanbieder in Nederland, biedt Rompslomp een losstaande module voor ritten- en urenregistratie voor een zeer scherpe prijs van €5,75 per maand. Dit is inclusief de bovengenoemde gratis facturatiemodule. 

Nadelen

  • Telefonische ondersteuning: De helpdesk van Rompslomp werkt via een contactformulier of chatbot. Alhoewel er doorgaans snel wordt geholpen, is het toch minder persoonlijk dan rechtstreeks telefooncontact.
  • Niet alle functionaliteiten standaard: in het basispakket vind je niet standaard alle functionaliteiten zoals een bankkoppeling en het versturen van je btw-aangifte naar de Belastingdienst (vanuit het pakket). Bij de meeste andere concurrenten zie je dit wel.
  • Extra kosten: Voor een aantal functionaliteiten brengt Rompslomp eenmalige, of maandelijkse kosten in rekening. Voor een automatische bankkoppeling betaal je € 5,75 per maand per gekoppelde bankrekening en voor het versturen van je btw aangifte (vanuit het pakket naar de Belastingdienst) is het € 2,85 per maand per boekhouding. Ook om het scannen en automatisch herkennen van bonnetjes, betaal je extra: € 5,75 per maand per boekhouding. Maak je geen gebruik van deze functionaliteiten, dan hoef je dit natuurlijk ook niet te betalen. 

Prijs

  • Factureren: Gratis!
  • Uren en ritten registreren: € 5,75 per maand.
  • Boekhouden: € 17,25 per maand, of € 172,50 per jaar.
  • Proefperiode: 1 maand gratis.

| Past Rompslomp bij jou? Ontdek het zelf op Rompslomp.nl.


6. AFAS SB+: Beste voor een volledige administratie (incl. CRM)

In het kort: AFAS SB+  is bekend uit de voetballerij, en natuurlijk uit het theater en de muziek. Ze maken software voor grote organisaties als ziekenhuizen en overheden, maar hebben sinds kort ook een klein-zakelijk oplossing die zeer geschikt is voor zzp’ers. Hierin vind je de geavanceerde oplossingen van AFAS terug, in een vereenvoudigde weergave. Het is een wat duurder pakket, maar wél een boekhoudprogramma en een volwaardig CRM in één.

Voordelen

  • Uitgebreide functionaliteiten: AFAS biedt een alles-in-één oplossing met daarin features als Scan & Herken, maar ook CRM en relatiebeheer. Voor zzp’ers met veel klantrelaties is dit super handig.
  • Duidelijke prijzen: AFAS SB+ is één pakket, met één prijs. Geen onverwachte kosten dus en ook gewoon maandelijks opzegbaar.
  • Samenwerken met accountant: AFAS is een heel grote speler in de Nederlandse softwaremarkt, wat betekent dat de meeste boekhouders en accountants AFAS al kennen en ervaring hebben met één van hun producten.
  • Automatiseringen: AFAS SB+ blinkt uit in zijn automatiseringen. De Scan en Herken functie werkt top en ook de mogelijkheden om je facturatieproces te automatiseren zijn zeer uitgebreid.

Nadelen

  • Duurste pakket: De vaste prijs van €59 per maand is duidelijk, maar tegelijkertijd ook aan de hoge kant. Voor hetzelfde geld zou je vier andere pakketten kunnen kiezen. Maar, dat is ook gelijk het voordeel: gebruik je AFAS, dan heb je geen apart CRM meer nodig. Combineer je een boekhoudpakket met een ander CRM pakket, dan zit je al snel op € 50 per maand. Het verschil is dan dus al een stuk kleiner en je hebt alles in één omgeving.
  • Automatische bankkoppeling: Een automatische bankkoppeling is alleen beschikbaar voor Rabobank, ING en ABN Amro.

Prijzen

  • Boekhouden all-in: € 59 per maand.
  • Proefperiode: 1 maand gratis.

| Past AFAS SB+ bij jou? Ontdek het zelf op Afas.nl.


7. SnelStart: Beste voor samenwerking met de boekhouder

In het kort: SnelStart was één van de eerste boekhoudpakketten in Nederland. Ze zijn pioniers van de boekhoudsoftware en hebben zich inmiddels helemaal gespecialiseerd in de samenwerking met de boekhouder. De pakketten zijn overzichtelijk, gemiddeld geprijsd, en uitermate geschikt voor zzp’ers die hun boekhouding samen met een boekhouder beheren. SnelStart draait nog op een offline applicatie. Dat betekent dat je software moet downloaden bij het aanmelden, maar anderzijds ook dat je offline kunt werken. Als je dit niet erg vindt, is SnelStart een optie voor jou!

Voordelen

  • Voor elk type onderneming: Waar andere boekhoudpakketten zich specifiek richten op de zakelijke dienstverlening, is SnelStart meer allround en bieden ze pakketten aan voor order- en voorraadbeheer. Daarmee zijn ze ook geschikt voor zzp’ers in de handel of bouw.
  • Samenwerking met boekhouder: Veel boekhouders en accountants zijn gewend om met Snelstart te werken en kennen dit pakket daarom vaak heel goed. Dit stimuleert dan ook de samenwerking met je boekhouder of accountant via SnelStart.
  • Extra administratie toevoegen: Beheer je meerdere boekhoudingen? Dan kun je in SnelStart tegen een zacht prijsje, relatief eenvoudig een extra administratie toevoegen.
  • Zowel online als offline beschikbaar: SnelStart biedt een SaaS oplossing (ofwel: online), maar ondersteunt ook nog de traditionele offline desktopmodule. Werk je liever met een programma op je computer of laptop? Dan is dit een optie om te overwegen.

Nadelen

  • Bankkoppeling niet altijd mogelijk: SnelStart biedt een bankkoppeling voor de grootste banken (ING, Knab, Triodos, Rabobank en ABN AMRO), maar mist ook een aantal opties zoals Bunq. Voor ABN Amro en Knab werkt de bankkoppeling alleen in de offline applicatie. Van andere banken kun je de afschriften inlezen en handmatig verwerken.
  • Factuur design: wil je een factuur helemaal naar je eigen design en huisstijl maken? Dan zijn de opties binnen Snelstart beperkt.
  • Zowel online als offline beschikbaar: Wat enerzijds een voordeel is, is anderzijds ook een nadeel. Snelstart heeft 2 systemen te onderhouden en dat merk je vooral in de online versie. De online versie hapert nog regelmatig en mist sommige functies. De offline versie werkt daarnaast niet met een Mac laptop (alleen tegen extra betaling).
  • Klantenservice: ook op de klantenservice en support zijn wel een aantal zaken aan te merken. Op vragen wordt vaak wat kort door de bocht gereageerd en ook de bereikbaarheid en reactietijd laat nog weleens te wensen over.

Prijs

  • Boekhouden: € 18 per maand.
  • Factureren: € 12,50 per maand.
  • Proefperiode: 1 maand gratis.

Voor een extra gebruiker betaal je een extra bedrag per maand. Dit bedrag is afhankelijk van het pakket dat je afneemt.

| Past SnelStart bij jou? Ontdek het zelf op SnelStart.nl.


8. Visma eAccounting: geschikt voor elk type ondernemer

In het kort: Visma eAccounting kennen we natuurlijk van het schaatsen en wielrennen, en wellicht ook als softwarepakket van grotere (MKB) bedrijven, maar hun eAccounting oplossing is ook geschikt voor zzp’ers. En dan met name voor zzp’ers met een uitgebreidere administratie en/of groeiplannen. Het pakket is wat uitgebreider en duurder dan de alternatieven, maar biedt wel weer 12 maanden gratis om de startende ondernemer op weg te helpen. 

Voordelen

  • Voor elk type onderneming: In tegenstelling tot sommige andere boekhoudpakketten, is Visma eAccounting niet alleen geschikt voor de urenschrijvende zzp’er, maar kun je er ook met een ingewikkeldere boekhouding terecht. Werk jij bijvoorbeeld in de bouw of handel? Dan is eAccounting wellicht een keuze voor jou.
  • Gratis voor starters: ook Visma biedt een mooie korting voor starters. Het volledige eAccounting-pakket test je namelijk een jaar lang gratis, vanaf je inschrijving bij de KvK.
  • Bekend bij accountants: ook onder het MKB is Visma een grote speler, wat betekent dat veel boekhouders en accountants ervaring zullen hebben met het eAccounting pakket. Dat maakt samenwerken net wat makkelijker.

Nadelen

  • Verouderde interface: Aan de look-and-feel merk je dat Visma een wat oudere speler op de markt is. De uitstraling is minder fris dan sommige concurrenten, maar dat maakt de functionaliteiten natuurlijk niet minder krachtig.
  • Bovengemiddelde prijzen: het boekhoudpakket van eAccounting is € 24 per maand, wat dit pakket een stuk duurder maakt dan andere boekhoudpakketten voor zzp’ers. Ook voor een automatische bankkoppeling betaal je nog € 1,75 per maand per gekoppelde bankrekening extra. 
  • Drie verschillende apps: De mobiele functies van eAccounting zijn niet geïntegreerd in één app, wat betekent dat je een aparte app hebt voor je urenregistratie, facturen en bonnetjes scannen.
  • Niet maandelijks opzegbaar: De abonnementen bij Visma gelden per drie of per twaalf maanden en zijn dus niet per maand opzegbaar.

Prijs

  • Boekhouden: € 72 per drie maanden (€ 24 per maand) of € 252 per jaar (€ 21 per maand).
  • Factureren: € 33 per drie maanden (€ 11 per maand) of € 96 per jaar (€ 8 per maand).
  • Proefperiode: 30 dagen gratis en 12 maanden gratis voor starters.

| Past Visma eAccounting bij jou? Ontdek het zelf op Visma.com.


Meer over dit onderzoek

Ieder jaar zetten Arjan Nieuwbeerta en Martijn Pennekamp de beste boekhoudpakketten voor zzp’ers op een rijtje. Martijn is oprichter van ikwordzzper en Het Ondernemerscollectief en heeft jaren aan ervaring in het begeleiden van (startende) zzp’ers. Ook beheert hij de communities van beide platformen en peilt hij regelmatig actuele meningen over onderwerpen als boekhouden en boekhoudsoftware. Arjan werkt al meer dan zeven jaar als software adviseur en als software analyst/schrijver voor software sites zoals appwiki.nl. Deze ervaringen nemen ze mee in de product recensies van artikelen als deze.

Belangrijk om te weten, is dat ikwordzzper een vergoeding ontvangt vanuit een aantal leveranciers uit dit onderzoek. Hiermee wordt het onderzoek gefinancierd en blijft de informatie gratis beschikbaar voor onze lezers. ​​Het team van ikwordzzper streeft ernaar om jou onbevooroordeelde rankings en informatie te bieden met volledige redactionele onafhankelijkheid. Dit betekent dus dat de vergoedingen geen invloed hebben op de positionering in dit artikel. Bij de beoordeling is wel rekening gehouden met factoren zoals transparante prijzen, functionaliteiten, user experience, ondersteuning en klantbeoordelingen. De beoordelingen worden uitsluitend bepaald door onze redactie.