• Laatste update:
  • Plaatsingsdatum:

De 10 meest gemaakte fouten door bedrijven op Linkedin

LinkedIn is niet alleen een goede bron voor professionals. Bij gebruik op de juiste manier, kan het een krachtig hulpmiddel zijn, ook voor bedrijven. Niet alleen voor de werving, zoals de meeste managers denken over het gebruik van de site. Bedrijven die LinkedIn op de juiste manier gebruiken betrekken klanten, genereren sales leads, en verspreiden interne informatie tussen medewerkers.

De meeste gemaakte fouten door bedrijven op Linkedin

1. Jouw bedrijf is niet eens vermeld op LinkedIn

 

 

 

 

 

Meer dan 2,6 miljoen bedrijven hebben al een LinkedIn pagina. Maar waarom heb jij er nog geen? LinkedIn toont bedrijven gratis statistieken over hun volgelingen. Bedrijven met pagina's kunnen ook nieuws en informatie delen met hun volgelingen om mensen te betrekken en het aantrekken van nieuwe klanten of medewerkers. Een paar goede voorbeelden zijn Philips, ATOS of Achmea.

2. Jouw bedrijf volgt je concurrenten niet op Linkedin

LinkedIn bedrijfspagina's kunnen een goede manier zijn om de concurrentie voor te blijven. Als je van een concurrent de LinkedIn pagina volgt, dan kun je zien welke talenten zij aantrekken en welke het bedrijf weer verlaten. Je krijgt ook de updates van de bedrijven. Dus als ze een nieuwsartikelen toevoegen of vacatures plaatsen. Deze informatie geeft je een goed idee welke richting die bedrijven uitgaan.

3. Je medewerkers hebben niet veel tijd doorgebracht op hun LinkedIn profielen

Medewerkers zijn een verlengstuk van jouw merk op LinkedIn, dus het is belangrijk om ervoor te zorgen dat hun profielpagina's een goede representatie van jouw bedrijf zijn. Een 100% compleet profiel is een must voor alle medewerkers. LinkedIn profielen (die voorkomen in de zoekresultaten van Google niet alleen voor namen, maar ook voor vaardigheden en expertises) kunnen de eerste ontmoeting van een potentiële klant of zakenpartner zijn met jouw bedrijf. Een kaal profiel op LinkedIn kan suggereren dat jouw medewerker en je bedrijf geen online netwerkvaardigheden hebben; dus moedig je mensen aan voor het invullen van hun profiel, zodat ze 100 procent zijn voltooid. Zelfs de kleine details kunnen het verschil maken, zoals de profielfoto. Een LinkedIn profiel heeft 7 keer meer kans om te worden bekeken als er een foto op staat.

4. Jouw bedrijf deelt niet de juiste informatie op het juiste moment op LinkedIn

Post in de ochtend voor het beste bereik, url toevoegen wanneer dat mogelijk is, delen van video's om verbazingwekkende virale betrokkenheid te krijgen. Zomaar een paar tips.
Managers van de LinkedIn-pagina kunnen ook kijken om een bericht te richten aan bepaalde personen. Ze hoeven het niet te delen met iedere volgeling van de pagina, maar het mag natuurlijk wel

5. Je medewerkers zijn niet met elkaar verbonden of wisselen geen informatie uit op LinkedIn

 Wanneer jij jouw personeelsbestand aansluit, zal er een hele nieuwe wereld opengaan van tweedegraads connecties. Dit zijn vaak verbindingen van buiten jouw bedrijf. Vertrouwde introducties van collega's zijn een geweldige manier voor elk bedrijf om de experts die ze nodig hebben snel te vinden en kosteneffectief. Werkgevers kunnen volgen wat hun werknemers delen ook op LinkedIn. Deze updates kunnen worden gesorteerd op de homepage van LinkedIn.

6. Je bent actief op LinkedIn, maar dat staat niet op jouw website

Als je niet beschikt over een LinkedIn-knop op je bedrijf website of blog, dan mis je toch een kans om gemakkelijke inhoud te delen op LinkedIn. Meer dan 1,3 miljoen bedrijven hebben een LinkedIn Share-knop op hun sites. De knoppen zijn gratis en eenvoudig toe te voegen, en ze kunnen enorm verkeer naar uw website veroorzaken. Maak er dus gebruik van. Er zijn ook diverse plugins beschikbaar. Er is een plugin Delen, een Aandeel API, en een "Log in met LinkedIn" knop. Volg jij ons al?

7. Jouw bedrijf heeft veel producten en diensten, maar je hoeft ze niet allemaal op te sommen op LinkedIn

9.  Uw bedrijf heeft veel producten en diensten, maar je hoeft ze niet allemaal op te sommen op LinkedIn

Het is gemakkelijk om een Producten & Diensten tabblad toe te voegen, zodat potentiële klanten weten welk aanbod je hebt, en welke LinkedIn members hebben deze producten en diensten al aanbevolen. Zorg ervoor dat je de tijd neemt om dit tabblad toe te voegen aan jouw LinkedIn pagina, zodat potentiële klanten jouw aanbod kunnen bekijken.

8. Je hebt geen groep gecreëerd

 

Als u een groep voor jouw klanten,of medewerkers maakt dan kunnen ze hun ervaringen delen. Een aantal geweldige ideeën over hoe jij jouw product kunt verbeteren, komen vaak in een groep naar boven.

 

 

 

 

 

9. Doe mee aan groepsdiscussies op LinkedIn

12.  Je hoeft niet deel te nemen aan groepsdiscussies op LinkedIn of, als je dat doet, ben je spammen hen

Het is belangrijk om deel te nemen aan discussies in relevante groepen op LinkedIn. Maar zorg ervoor dat je blijft deel nemen aan de discussies, en ga niet spammen met linkjes en informatie over jouw bedrijf. Kijk eens naar groepen als mini conferenties waar je kunt leren over zakelijke onderwerpen waarin je geïnteresseerd of nieuwsgierig naar bent. Leer andere groepsleden kennen en voorzie hen van echt advies/feedback. Niet blindelings met verkooppraatjes en ongevraagd informatie over jouw bedrijf. Om relevante discussies te vinden, ga naar LinkedIn Groups en LinkedIn Answers.

10. Ben jij al mobiel?

LinkedIn is niet alleen een desktop-tool. Het heeft een suite van gratis mobiele apps die u helpen u en uw medewerkers te laten zien waar mensen werken en vind gemeenschappelijke connecties met hen. De apps kunnen nuttig zijn bij conferenties of out-of-office vergaderingen. Een van de meest nuttige mobiele LinkedIn oplossingen is CardMunch, een startup vorig jaar overgenomen die het makkelijk maakt om te stoppen met het verzamelen van fysieke visitekaartjes. Met CardMunch kun je een mobiele foto maken van iemands fysieke visitekaartje. CardMunch trekt dan alle gegevens van de foto en bewaart het als een mobiel contact.
 
Heb jij nog toevoegingen? Dan hoor ik dat graag via @masjo of http://www.linkedin.com/in/mascha

Blogs

ZZP Agenda

Terug naar overzicht
Mascha Santegoets

Mascha Santegoets

Mascha Santegoets is eigenaar van Masjo Social Media Services. Ze ontzorgt het MKB en zzp'ers op gebied van Social Media.

Verder is ze beheerder van de LinkedIn groep Freelance Opdrachten. Volg haar op Twitter via @masjo en blijf op de hoogte van haar tips.

Lees hieronder meer blogs van Mascha: