gasten online
Registreer en profiteer!
 

Communicatie anno 2013

25 juni 2013

Zo loop ik langs de Kruidvat met gesloten deuren, omdat ze de boel aan het verbouwen zijn. De volgende dag zie ik een grote advertentie in de lokale krant: ‘SPECTACULAIRE OPENINGSAANBIEDINGEN’. Dezelfde avond zie ik op landelijke tv een commercial van Kruidvat met exact dezelfde aanbiedingen.

Wat je in 2013 niet meer moet doen

Kijk, dit moet je anno 2013 gewoon niet meer doen. Hard roepen dat je geweldige openingsaanbiedingen hebt, terwijl het eigenlijk dus reguliere aanbiedingen betreft. Okee, niemand zal er echt een halszaak van maken dat de luiers nu in de aanbieding zijn. Maar ik vind het een principekwestie: ik vind dat mensen niet moet bedonderen. Dat je dus niet mag roepen dat het openingsaanbiedingen zijn, als dat niet echt zo is. Dat roept bij mij namelijk het gevoel op dat ik ook op andere vlakken bedonderd word. En daar houd ik niet zo van als consument. Dus zal ik – als ik dit gevoel vaker krijg – op termijn mijn boodschappen liever ergens anders doen.

Meer goodwill, meer omzet

Nog veel belangrijker: ik denk dat het Kruidvat het veel beter aan had kunnen pakken. Dat ze veel meer mensen naar de nieuwe winkel had getrokken, als ze WEL een goed stel openingsaanbiedingen had gedaan. Dat wakkert de nieuwsgierigheid naar de winkel aan en geeft mensen een extra reden om nu meteen dat ritje naar de stad te maken. Dan hadden ze gezien dat het ‘O, zo’n mooie winkel’ was geworden en dat had het merk weer wat hoger op de sympathie-ladder kunnen brengen. Geeft toch net een ander, fijner gevoel. En  –niet onbelangrijk - meer omzet!

Ik vind dat je communicatie transparant en authentiek moet inzetten: Zeggen wat je belooft. Beloven wat je doet. Communicatie is er niet om klanten te misleiden. Maar om te bedienen en informeren. Het is 2013. Het is tijd voor authentieke communicatie!

Terug naar overzicht

Karen van der Vorst

Dit artikel is geschreven door Karen van der Vorst, freelance communicatieadviseur van Vorstelijk Werk. Het is afkomstig uit het e-zine. Meer informatie: http://vorstelijkwerk.nl/gratis-communicatietips. Volg haar op Twitter via @vorstelijkwerk

Lees hieronder nog meer blogs van Karen:

Meer blogs van Karen van der Vorst

17 juni 2014

Een vlotte babbel

21 mei 2014

De kracht van de referentie

18 februari 2014

Waarom eigenlijk een kernboodschap?

23 januari 2014

Welke communicatiemiddelen voor jou het beste werken..

3 december 2013

Communicatie of manipulatie? That’s the question

Toon alles...

 
   

x

Bedankt voor je interesse in deze download. Wij hebben deze download beschikbaar gesteld via zzpmodelovereenkomsten.nl, je kunt jezelf daar gratis aanmelden, online het model invullen, online ondertekenen en bewaren. Klik hier om jezelf gratis aan te melden.
Volg deze link om het door jouw opgevraagde item in te kunnen zien.

Om een bestand te kunnen downloaden of in te kunnen zien, moet je ingelogd zijn. Login of registreer jezelf gratis!
Log in om de download te openen.
Vul onderstaand jouw mailadres in en ga akkoord met de voorwaarden om jouw download te kunnen openen.