gasten online
Registreer en profiteer!
Ik wil starten
Stappenplan
 

Social media: waarom werken ze voor ondernemers

16 april 2015

Tegenwoordig koopt iemand niet vanwege een reclame, maar omdat een goede bekende hem of haar iets aanbeveelt. Met social media maak je daar juist gebruik van.

Social media: dé platforms waar mensen delen

Social media zijn online platforms waar je informatie met elkaar kunt delen op een makkelijke en leuke manier. Tekst, geluid, foto’s, video…Informatie, inspiratie, meningen en ideeën. Als ondernemer ken je inmiddels wel Facebook, Twitter, Linkedin, Pinterest, YouTube. Op social media staat de websitebezoeker centraal. Hij of zij bepaalt wat er geplaatst wordt. Zijn of haar vrienden, familie, collega’s en anderen kunnen daarop reageren.

Mening vrienden, familie, collega’s is waardevol

Mensen praten op social media dus eigenlijk over dingen die zij belangrijk vinden. Dat doen ze met vrienden, familie en collega’s maar ook met andere ‘gelijkwaardige personen met dezelfde normen en waarden’ die ze er ter plekke leren kennen. Ieder mens denkt onbewust: ‘Mensen die zijn zoals ik, kan ik vertrouwen’. Social media is dé plek om dingen te delen met mensen die je vertrouwt. Ook als ‘dingen’ ervaringen met een product, dienst of bedrijf betreffen. Voel je ‘m al? De waarde van social media?

Mening van ondernemer/bedrijf maakt geen indruk meer

Als één persoon uit de vertrouwenskring van iemand vertelt over een goede ervaring met jouw product, dienst of bedrijf, zal de ander dit onthouden. Helemaal wanneer de ander zelf ook behoefte heeft aan/op zoek was naar een soortgelijk product/dienst. De mening van de ander maakt heel veel indruk, veel meer dan jouw ‘promotie’ over je product, dienst of bedrijf. Als ondernemer kun je hier op social media gebruik van maken. Doe je dat goed, dan zie je dat terug in meer klanten en meer omzet.

Wil je reageren of heb je een vraag?

Vond je dit artikel interessant? Wil je jouw idee met me delen? Wil je nu al iets vragen over het effectiever maken van jouw communicatie? Reageer via e-mail of ga naar www.studiomooon.nl. Ik hoor graag van je!

Terug naar overzicht

Manuella Slof

Manuella Slof is communicatiecoach voor zzp’ers. Ze leert hen helder te communiceren met hun doelgroep, waardoor ze geen klanten meer hoeven te missen. Schrijf je in voor haar gratis e-zine met tips voor meer klanten. Kijk op www.studiomooon.nl, volg op Twitter via @studiomooon of word fan van haar Facebook pagina.

StudioMOOON wordt aanbevolen door www.ikwordzzper.nl, dé site voor startende en groeiende zzp’ers in Nederland en België.

Meer blogs van Manuella Slof

11 januari 2017

In 3 stappen je doelgroep écht aanspreken

26 september 2016

5 tips om zichtbaar te worden voor je doelgroep

31 augustus 2016

3 tips: Schrijf je blog in slechts 20 minuten

24 augustus 2016

4 tips voor een aansprekende profielfoto op social media

Toon alles...

 
   

x

Bedankt voor je interesse in deze download. Wij hebben deze download beschikbaar gesteld via zzpmodelovereenkomsten.nl, je kunt jezelf daar gratis aanmelden, online het model invullen, online ondertekenen en bewaren. Klik hier om jezelf gratis aan te melden.
Volg deze link om het door jouw opgevraagde item in te kunnen zien.

Om een bestand te kunnen downloaden of in te kunnen zien, moet je ingelogd zijn. Login of registreer jezelf gratis!
Log in om de download te openen.
Vul onderstaand jouw mailadres in en ga akkoord met de voorwaarden om jouw download te kunnen openen.