-
- Laatste update:
- Plaatsingsdatum:
- Update datum:
Social media tips voor zzp'ers

Doelen social media
2) Het verhogen van bezoekersaantallen op je website;
3) Feedback ophalen en de relatie met je klanten verbeteren;
Social media kanalen
Tijdsbesteding social media
Interactie via social media
Gebruik social media niet alleen om te zenden, maar ook om in contact te komen met je klant. Bekijk waar je klanten zich mee bezig houden op social media en reageer op relevante berichten met complimenten, suggesties of opmerkingen. Wellicht kun je zelfs problemen van je klanten oplossen. Op deze manier toon je je expertise. De klant voelt zich gewaardeerd en kan een ambassadeur worden voor je bedrijf. Een vervolgactie zou kunnen zijn om deze klant via een persoonlijk bericht te vragen om een review te schrijven voor je website. Onafhankelijke reviews trekken weer nieuwe klanten.
Foto's
Social media berichten vallen meer op door beeldmateriaal. Gebruik zo veel mogelijk origineel materiaal (bijvoorbeeld eigen foto's) in plaats van standaard stockfoto's.
Digitale vaardigheden
Veel ondernemers geven aan te weinig kennis van social media te hebben om deze succesvol in te kunnen zetten voor hun bedrijf. Wellicht is een bredere bijscholing op het gebied van digitale vaardigheden aan te raden. Met goede digitale vaardigheden is de ondernemer voorbereid op de toekomst!