gasten online
Registreer en profiteer!
 

Over waarde toevoegen met communicatie

26 augustus 2013

Het uitvoeren van kleine ad hoc klusjes is onderdeel van het communicatievak. Soms lastig, omdat die vaak veel tijd kosten. Je kunt met gemak jaren doorploeteren zonder dat je proactief aan je merk bouwt. Lukt het om met je communicatie echt waarde toe te voegen of blijft het bij ad hoc klusjes? Neem eens de tijd om vast te stellen wat je huidige koers is.

Stel jezelf hierbij de volgende vragen:

  • Werk je actief aan de doelstellingen, die je vooraf hebt geformuleerd?
  • Hoeveel tijd ben je kwijt met ad hoc klussen?
  • Moeten die ad hoc klussen allemaal gedaan worden?
  • Kun je bepaalde ad hoc klussen uitbesteden?
  • Wat zou je graag willen doen, maar krijg je op dit moment niet van de grond?

Twee paar ogen

Het beantwoorden van deze vragen is lastig. Het vergt een 'helicopterview'. En dat vraagt weer ruimte in je hoofd. Blok dus een paar uur in je agenda om hier rustig voor te kunnen zitten. Het is ook handig de vragen met je collega’s of een mede-ondernemer/zzp’er te bekijken. Want twee paar ogen zien meer dan een…

Dan nog even dit

Het uitvoeren van ad hoc klusjes is -soms helaas- onderdeel van het communicatievak. Ik raad je niet aan alles uit je handen te laten vallen, omdat je vanaf nu alleen nog maar ‘structureel aan je communicatie gaat werken’. Door ad hoc klusjes doe je namelijk ook, zij het op een reactieve manier. Wat ik graag zie, is dat je communicatie structureel en proactief inzet om je organisatiedoelstellingen te behalen. Omdat dat de manier is waarop je met communicatie echt waarde toevoegt.

Terug naar overzicht

Karen van der Vorst

Dit artikel is geschreven door Karen van der Vorst, freelance communicatieadviseur van Vorstelijk Werk. Het is afkomstig uit het e-zine. Meer informatie: http://vorstelijkwerk.nl/gratis-communicatietips. Volg haar op Twitter via @vorstelijkwerk

Lees hieronder nog meer blogs van Karen:

Meer blogs van Karen van der Vorst

17 juni 2014

Een vlotte babbel

21 mei 2014

De kracht van de referentie

18 februari 2014

Waarom eigenlijk een kernboodschap?

23 januari 2014

Welke communicatiemiddelen voor jou het beste werken..

3 december 2013

Communicatie of manipulatie? That’s the question

Toon alles...

 
   

x

Bedankt voor je interesse in deze download. Wij hebben deze download beschikbaar gesteld via zzpmodelovereenkomsten.nl, je kunt jezelf daar gratis aanmelden, online het model invullen, online ondertekenen en bewaren. Klik hier om jezelf gratis aan te melden.
Volg deze link om het door jouw opgevraagde item in te kunnen zien.

Om een bestand te kunnen downloaden of in te kunnen zien, moet je ingelogd zijn. Login of registreer jezelf gratis!
Log in om de download te openen.
Vul onderstaand jouw mailadres in en ga akkoord met de voorwaarden om jouw download te kunnen openen.