gasten online
Registreer en profiteer!
 

Wat ga jij als zzp'er bereiken in 2013?

4 maart 2013

Heb jij al voor ogen welke communicatiedoelstellingen je wilt bereiken in 2013? Wat je plannen en je ambities zijn?

Heb je concrete ambities, zoals:

  • een klant-gerichte website?
  • nieuwe kernboodschap?
  • een meer strategische aanpak in plaats van ad hoc bezig zijn?

of ben je meer iemand die denkt in termen van:

  • nieuwe aanbod van producten of diensten voor je doelgroep?
  • meer klanten met je bestaande aanbod?

Gooi het er maar uit!

Je mag alles willen. Doe alsof je als een kind bent in een speelgoedwinkel en je alles op je verjaardaglijstje mag zetten. Het staat of valt nu met jouw ambitie. Pak een groot vel en schrijf ze allemaal op. Misschien wel handig om jezelf wat in te perken en alleen die met betrekking tot communicatie in dit verhaal op te nemen. Alhoewel deze methode natuurlijk veel breder inzetbaar is….

Beren op je weg

In deze woelige tijden zien veel mensen beren op de weg. Er zijn altijd 1000-en-1 redenen te verzinnen waarom iets niet kan. Maar focus in deze fase op wat je graag WILT bereiken. Die benen op de grond komen later wel (zie onder). Als je het lastig vindt, vraag dan een collega, goede vriend(in), familielid of buurman je te helpen. Zet een pot thee (of een fles wijn) op tafel en aan de slag!

Tijd voor focus

Als je klaar bent, is het tijd voor je eerste beproeving: focus. The sky is the limit, maar hier op aarde zitten we allemaal vast aan beperkte tijd en middelen. Dus helaas: ook jij kan niet alles, tenminste niet alles tegelijkertijd. Kies drie ambities uit, die je in 2013 waar wilt maken.

BELANGRIJK Zorg dat je ambities haalbaar zijn. Haalbaar qua geld, maar ook qua investering van je tijd! Nu is het tijd om realistische keuzes te maken! Grote veranderingen beginnen vaak met hele kleine stappen. Op lange termijn heb je ook meer aan kleine weloverwogen stappen dan reuzensprongen waarbij achteraf blijkt dat je belangrijke zaken over het hoofd hebt gezien. Bijvoorbeeld: een site bouwen is heel  nuttig, maar je moet wel eerst inzicht hebben in positionering, kernboodschap (dat wat je je klant wilt vertellen) en doelgroep. Meer hierover in mijn volgende blogs….maar eerst terug naar jouw ambities.

Write it down

Schrijf drie ambities op, die je in 2013 waar gaat maken. Als je ze aan het papier toevertrouwt, gaan ze nog meer leven. Hang ze op een prominente plaats, zodat je er elke dag aan herinnerd wordt. Dat geeft je focus en maakt efficiënt. Want hoe gemakkelijk is het niet om dagen bezig te zijn, zonder aan je doelstellingen te werken? Ik bedoel maar… Volgende keer in dit blog: hoe je focus houdt op je doelen….

Terug naar overzicht

Karen van der Vorst

Dit artikel is geschreven door Karen van der Vorst, freelance communicatieadviseur van Vorstelijk Werk. Het is afkomstig uit het e-zine. Meer informatie: http://vorstelijkwerk.nl/gratis-communicatietips. Volg haar op Twitter via @vorstelijkwerk

Lees hieronder nog meer blogs van Karen:

Meer blogs van Karen van der Vorst

17 juni 2014

Een vlotte babbel

21 mei 2014

De kracht van de referentie

18 februari 2014

Waarom eigenlijk een kernboodschap?

23 januari 2014

Welke communicatiemiddelen voor jou het beste werken..

3 december 2013

Communicatie of manipulatie? That’s the question

Toon alles...

 
   

x

Bedankt voor je interesse in deze download. Wij hebben deze download beschikbaar gesteld via zzpmodelovereenkomsten.nl, je kunt jezelf daar gratis aanmelden, online het model invullen, online ondertekenen en bewaren. Klik hier om jezelf gratis aan te melden.
Volg deze link om het door jouw opgevraagde item in te kunnen zien.

Om een bestand te kunnen downloaden of in te kunnen zien, moet je ingelogd zijn. Login of registreer jezelf gratis!
Log in om de download te openen.
Vul onderstaand jouw mailadres in en ga akkoord met de voorwaarden om jouw download te kunnen openen.