• Laatste update:
  • Plaatsingsdatum:

Zzp'er hanteert soepel acceptatiebeleid op social media

Uit onderzoek van de ZZP Barometer is gebleken dat het acceptatiebeleid van zzp'ers heel soepel is. 37% van de zzp’ers accepteert (bijna) iedereen die een LinkedIn connectie verzoek ontvangen, ook al is het een onbekende.

Uit onderzoek van de ZZP Barometer is gebleken dat het acceptatiebeleid van zzp'ers heel soepel is. 37% van de zzp’ers accepteert (bijna) iedereen die een LinkedIn connectie verzoek ontvangen, ook al is het een onbekende.  

Social media kanalen
De belangrijkste netwerken voor een zzp’er zijn naast LinkedIn (88%), Facebook (38%) en Twitter (35%). Twitter wordt vaak gebruikt om zelf berichten te plaatsen, maar Tweets worden bijna nooit gelezen. Een klein deel van de zzp’ers (8%) heeft een betaald abonnement afgesloten bij LinkedIn.

Zzpersacceptatiebeleidsocialmedia

Het grootste deel van de zzp’ers (71%) maakt zowel privé als zakelijk gebruik van zijn social media-accounts. Bijna de helft (41%) van de zzp’ers accepteert een zakelijke relatie die hem toevoegt op Facebook, vrijwel altijd.

zzperzakelijkenprivegebruiksocialmediakanalen

E-mail

Slechts 1% van de zzp’ers gebruikt zijn/ haar e-mail niet of nauwelijks. Gemiddeld staan er 24 openstaande e-mailberichten in de inbox van zzp’ers. De helft van de zzp’ers (47%) gebruikt zijn/haar mailbox als takenlijst. Eén op de twintig zzp’ers heeft zelfs meer dan 100 openstaande e-mailberichten in zijn/haar inbox. Slechts één op drie lukt het om af en toe een lege mailbox te krijgen.

Blogs

ZZP Agenda