• Laatste update:
  • Plaatsingsdatum:

Waarom investeren in een website?

Waarom investeren in een website? Hierom:
‘Waarom moet ik investeren in een website?’ Een vraag die menig zzp’er zich stelt wanneer hij/zij start. Starten vergt immers sowieso investeringen, en geld kan een issue zijn in het begin.

Dus ja, dan kan die website voorlopig wel even wachten, toch?

Waarom investeren in een website? Hierom:

‘Waarom moet ik investeren in een website?’ Een vraag die menig zzp’er zich stelt wanneer hij/zij start. Starten vergt immers sowieso investeringen, en geld kan een issue zijn in het begin.

Dus ja, dan kan die website voorlopig wel even wachten, toch? En anders bouw je ‘m gewoon zélf. Dat schijnt heel makkelijk te zijn tegenwoordig. En teksten? Och, die schrijven we even op een verloren zondagmiddag. Een website moet je nu eenmaal hebben. Maar erin investeren? Er zijn belangrijkere dingen. Toch? Tóch?

Dit is mijn antwoord:

Je website is het absolute hart van je marketing. Van AL je marketing: offline én online.

Ga maar na: wat doe je zelf wanneer je een keuze maakt om met een bedrijf in zee te gaan? Voordat je een aankoopbeslissing maakt?
Juist: je checkt de website. Op basis van wat je daar ziet, maak jij de definitieve keuze voor óf tegen het bedrijf.

Dat is het wezenlijke verschil tussen je website en andere marketingmiddelen. Je visitekaartje, mond-tot-mond-reclame, krantenadvertentie, Facebook-pagina, Twitter-account, e-nieuwsbrief, etc.: alle pijlen wijzen naar je website.
Dáár valt de aankoopbeslissing.

Zo gaat het dus ook met jóuw potentiële klanten. Op je website moet je ze bij hun lurven grijpen. Of hun kladden. Het liefst beide. Hoe dan ook iets uit de Grote Meneer Kaktus Show.
Als het op je website niet gebeurt, gebeurt het nergens. Punt.

Je moet bezoekers op je website:

  1. Laten zien dat ze op de juiste plek beland zijn
  2. Direct boeien met aansprekend design én tekst
  3. Overtuigen van jouw onderscheidende kwaliteiten
  4. Verleiden tot actie met een onweerstaanbaar aanbod

Zélfs wanneer een bezoeker al van je gehoord heeft en dus al opgewarmd is, móet je ‘m op je website dat extra duwtje geven waardoor ‘ie contact met je opneemt. Een onduidelijke of onverzorgde website kan ‘m wel degelijk alsnog het gevoel geven dat hij zich in je vergist heeft. Weg kans klant.

Nogmaals de vraag: waarom moet je investeren in je website? Omdat wanneer je website niet klopt, je marketinghart niet klopt. Je loopt kansen en dus klanten mis. En dan is dit de cadans: lagere omzet, minder winst. Een ritmestoornis die in het ergste geval leidt tot een flatline voor je héle business.

Investeer in je website, van tekst tot design.  Die investering verdien je onherroepelijk terug. Iedere euro.

Blogs

ZZP Agenda

Terug naar overzicht
Arjan Jonker

Arjan Jonker

Arjan Jonker studeerde in 2006 af aan de Universiteit van Amsterdam. Nederlandse taal & cultuur was zijn studie, Moderne Letterkunde zijn major en Tekst & Communicatie zijn minor. Die route bleek uiteindelijk te leiden naar het zelfstandige tekstschrijverschap. Nooit gedacht, maar hij is blij dat het zo is gelopen. Tegenwoordig is hij online copywriter. Hij helpt ondernemers hun webteksten ingrijpend te verbeteren.

Volg Arjan op Twitter via @arjan_jonker of bezoek zijn website: waardevollewebteksten.nl.